בטרם מעבר להונג קונג, חשוב להכיר את הנושא של ביטוח בריאות רפואי בהונג קונג, על מנת להיות מכוסים על כל צרה רפואית שלא תבוא – החל מהבעיה הקטנה ביותר ועד למקרים יותר מסובכים, לא עלינו. ביטוח לישראלים בהונג קונג ייתן לכם שקט נפשי מהבחינה הרפואית במהלך השהייה במדינה. 

מערכת הבריאות בהונג קונג

שירותי הבריאות ומערכת הבריאות בהונג קונג נחשבים טובים מאוד, מתקדמים ואיכותיים ותוחלת החיים בה נחשבת לאחת מהגבוהות בעולם. מערכת הבריאות מורכבת ממערכת ציבורית שממומנת ברובה על ידי הממשלה וכוללת 43 בתי חולים ציבוריים, 49 מרפאות מומחים ו-73 מרפאות חוץ; ומערכת פרטית הכוללת 12 בתי חולים פרטיים ו-10 קליניקות ומרכזים רפואיים המספקים שירותי רפואה מתקדמים. 

כל אזרחי הונג קונג, המחזיקים בתעודת זהות (כל המחזיק באשרת עבודה זכאי לקבל תעודת זהות), רשאים לקבל את שירותי מערכת הבריאות הציבורית. עם זאת, בשל העומס הרב על המערכת, התורים ארוכים (תור לרופא מקצועי יכול לארוך שבועות והמתנה לניתוח יכולה לקחת אפילו כמה שנים), לכן רבים מתושבי הונג קונג דואגים לבטח את עצמם גם בביטוח פרטי על מנת להבטיח לעצמם שירותי רפואה איכותיים וזמינים יותר. חשוב לדעת כי שירותי הרפואה המקומיים הפרטיים הם מאוד יקרים, ולכן מומלץ לעובדים המבצעים רילוקיישן להונג קונג לבצע השוואת מחירים בין החברות הקיימות, כדי שיקבלו מענה הן מבחינת מחיר והן מבחינת השירותים הנחוצים להם באופן אישי.

הנוף של הונג קונג

מצב הקורונה בהונג קונג

המאבק בנגיף הקורונה בהונג קונג נחשב לאחד האינטנסיביים והיעילים בעולם, כך שבהחלט אפשר לשקול לבצע רילוקיישן בזמן קורונה. הממשל במדינה נקט מדיניות נוקשה מתחילת המגיפה, עם מגבלות רבות על הציבור ובדיקות פתע לאזרחים, אך במקביל הקפיד על הימנעות מסגרים על מנת שלא לפגוע בכלכלה ובמסחר המקומיים.

בדומה לישראל, גם בהונג קונג יש כיום שליטה מלאה על התפשטות הנגיף, ונכון לחודש יוני 2021, היקף התחלואה עומד על מקרים בודדים בלבד. מבחינת תמותה, מצבה של הונג קונג נחשב לטוב מאוד, עם 210 נפטרים סה”כ מפרוץ המגיפה ומבצע החיסונים נמצא בעיצומו. 

למידע נוסף על מצב הקורונה בהונג קונג: https://www.coronavirus.gov.hk

מערכת מימון שירותי הרפואה בהונג קונג

כל המרפאות, הרופאים והצוותים הרפואיים של מערכת הבריאות הציבורית בהונג קונג מאורגנים באשכולות אזוריים, כך שכל מחוז אחראי לספק טיפול מקצועי לתושביו, בסטנדרטים רפואיים גבוהים ועם ציוד רפואי מודרני. מרבית בתי החולים השייכים למערכת הבריאות הציבורית מציעים שירותי חירום 24 שעות ביממה ומרכזי הבריאות מספקים בדיקות לנשים בהריון וטיפול בנשים וילדים. 

עם זאת, יש למערכת הבריאות הציבורית גם חסרונות, הנוגעים בעיקר לחוסר בכוח אדם, בזמינות תורים לרפואה מקצועית ולכך שהיא אינה מכסה טיפולי שיניים, אלא אם מדובר במקרה חירום.

ביטוח בריאות בהונג קונג

בתי החולים בהונג קונג

בתי החולים בהונג קונג מחולקים לפי אשכולות באזורים השונים של המדינה. חלק מבתי החולים מתמחים בתחום מסוים כגון ילדים, או רפואת שיניים, וחלקם כלליים. 

אשכול מערב הונג קונג


אשכול מזרח הונג קונג


אשכול מרכז קאולון 


אשכול מערב קאולון 


אשכול מזרח קאולון 


אשכול מזרח הטריטוריות החדשות


אשכול מערב הטריטוריות החדשות


בתי חולים פרטיים

אישה עם מסכה בהונג קונג

האם מערכת הבריאות הציבורית רלוונטית לישראלים הנמצאים ברילוקיישן בהונג קונג?

אנשים שמגיעים למטרת עבודה בהונג קונג ברילוקיישן המחזיקים באשרת עבודה זכאים לקבל תעודת זהות ולכן גם זכאים להשתמש במערכת הבריאות הציבורית. עם זאת, כדאי לזכור כי רבים מתושבי הונג קונג אינם מסתפקים בביטוח הציבורי ומבטחים עצמם בנוסף בביטוח פרטי המאפשר קיצור תורים ושירותים רפואיים מתקדמים ברמה גבוהה יותר.

הונג קונג

האם כדאי לרכוש פוליסת בריאות נוספת לזו שהמעסיק נותן?

במידה ותנאי ההעסקה שלכם כוללים ביטוח בריאות, מומלץ לבדוק ביסודיות מה כולל הביטוח שאתם מקבלים והאם השירותים מספקים עבורכם. במידה וישנם פערים, כדאי מאוד לדאוג להשלמתם על ידי הוספת ביטוח פרטי שמותאם לצרכיכם. 

חשוב לשים לב שהביטוח מאפשר קבלת שירותים רפואיים ברמה מספקת ועם אפשרות בחירה התואמת את הסטנדרטים אליהם אתם רגילים. כמו כן, זכרו כי לא בכל מקום בהונג קונג תוכלו לקבל טיפול רפואי על ידי רופאים דוברי אנגלית. 

הכיסוי הביטוחי של פספורטכארד רילוקיישן נבנה עבור ישראלים שמחפשים ביטוח רפואי לרילוקיישן בכל מקום בעולם ומבטיח שירותים רפואיים איכותיים ומותאמים אישית לצרכיהם, כולל כיסוי רפואי נרחב, מביקור אצל רופא ובדיקות שגרתיות ועד ניתוחים, השתלות ומחלות קשות; גישה חופשית 24/7 למוקד חדר רופאים דובר עברית, בו ניתן להתייעץ עם רופאי משפחה, רופאי ילדים ורופאים נוספים במגוון תחומי התמחות; וקבלת שירותים רפואיים מלאים גם בעת ביקורים בישראל. כאן תוכלו למצוא עוד שאלות ותשובות בנושא הביטוח הרפואי לרילוקיישן.