עומדים בפני רילוקיישן? שימו לב: אחד הנושאים החשובים ביותר שיש לטפל בהם עוד בטרם הנסיעה הוא ביטוח רפואי שיענה על צרכי היום יום שלכם וייתן מענה הולם ברגע האמת. במאמר הבא תוכלו לקבל את כל המידע בנושא ביטוח רפואי לרילוקיישן, תשובות לשאלות החשובות וכמה המלצות

האם צריך ביטוח רפואי לרילוקיישן?

התשובה היא חד משמעית כן! אחד הדברים הראשונים שיש לטפל בהם בעת מעבר מגורים למדינה אחרת הוא ביטוח רפואי שיכסה עבורכם ועבור כל בני המשפחה טיפולים רפואיים מסוגים שונים, החל מביקור אצל רופא משפחה ועד ניתוחים, בין היתר: מחלות קשות, מעקב התפתחות הילד, בדיקות שבשגרה וכו’.
אנו כישראלים לא תמיד מודעים לעלויות שאנו משלמים על שירותי הבריאות הציבוריים, כיוון שמדובר בתשלום חודשי שמצורף לדמי הביטוח הלאומי, מתוקף חוק בריאות ממלכתי. לכן, פעמים רבות בעת מעבר למדינה אחרת אנו עלולים להיות מופתעים ולגלות שישנן מדינות שבהן הוצאות רפואיות הן עסק סופר יקר, שיכול להגיע אפילו לעשרות אלפי שקלים. כדי להימנע מהפתעות לא נעימות שכאלה, מומלץ להכיר את הנושא מבעוד מועד ולטפל בביטוחים הרפואיים עוד לפני שעוזבים את הארץ.
עוד דבר שחשוב לדעת הוא שביטוח נסיעות רגיל אינו מתאים ליוצאים מהארץ לתקופה ארוכה, מפני שהוא מכסה מקרי חירום רפואיים בלבד, ואתם מחוייבים לתת תאריך חזרה לארץ עבור ביטוח נסיעות רגיל. למעשה, רק ביטוח רפואי שמותאם לרילוקיישן נותן פתרון רפואי ארוך טווח ומאפשר קבלת טיפול רפואי שלא יאלץ אתכם לארוז מזוודות ולחזור להמשך טיפול בישראל.

למה כדאי לעשות ביטוח בריאות לרילוקיישן בחברה ישראלית?

במדינות רבות בעולם תוכלו למצוא חברות ביטוח שיציעו לכם ביטוחים רפואיים פרטיים מסוגים שונים. עם זאת, חשוב לזכור כי הרופאים או המוסדות הרפואיים שתהיו זכאים לבקר בהם, לא תמיד מתאימים לסטנדרטים שאתם רגילים אליהם. כמו כן, פעמים רבות ספקי הביטוח המקומיים מאפשרים קבלת טיפול רפואי במקומות שבהם אין רופאים דוברי אנגלית, מה שיכול להיות מאוד בעייתי עבור מי שאינו דובר את השפה המקומית. גם מוקד השירות של חברת הביטוח שבה אתם מבוטחים, לא תמיד מציע שירות בשפה האנגלית – מה שיכול להקשות עליכם ביכולת לתקשר מול חברת הביטוח. ביטוח בריאות בחברה ישראלית כמו דיוידשילד, מבטיח לכם ראש שקט מהבחינה הזאת, כיוון שתוכלו ליהנות ממוקד שירות לקוחות בעברית ובאנגלית וממוקד ייעוץ רפואי דוברי עברית 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. יתרון נוסף שמעניק לכם ביטוח הבריאות של דיוידשילד מקבוצת פספורטכארד בניגוד לחברות ביטוח מקומיות הוא קבלת שירותים רפואיים בישראל בעת ביקורי מולדת.

משפחה אורזת ארגזים

איך ביטוח הבריאות לרילוקיישן של דיוידשילד עובד?

ביטוח הבריאות לרילוקיישן של דיוידשילד מאפשר למבוטחים לקבל שירותים רפואיים מבלי להוציא כסף מהכיס וללא צורך בהגשת תביעה להחזר כספי. השירות ניתן באמצעות כרטיס אשראי אישי* (תקף בכל המדינות מלבד ארה”ב), באמצעות הכרטיס (בדומה לשימוש בכרטיס אשראי) ניתן לשלם על ביקורים רפואיים, תרופות מרשם, בדיקות מעבדה ואפילו ביקור בחדר מיון (בהתאם למדינת היעד ובכפוף לתנאי הפוליסה). הכרטיס משרת את כל בני המשפחה, כאשר ילדים מתחת לגיל 18 רשומים על אחד מכרטיסי ההורים וילדים מעל גיל 18 זכאים לכרטיס נפרד משלהם. 

איך משתמשים בביטוח של דיוידשילד?

הפעלת הביטוח של דיוידשילד מקבוצת פספורטכארד היא מאוד פשוטה וידידותית. כאשר אתם מעוניינים ללכת לרופא, לרכוש תרופה או לקבל שירותי רפואי כלשהו, עליכם להיכנס לאתר או אפליקציית השירות העצמי, לבחור את סוג השירות הרצוי ולהטעין בקלות ובמהירות את הכרטיס. מרגע זה אתם יכולים לשלם באמצעות הכרטיס עבור השירות הרפואי*. למבוטחים של דוידשילד בארה”ב הפעלת השירות היא מעט שונה: 

  1. מאתרים את הספק הרפואי הרלוונטי דרך רשימת נותני השירות באתר ובאפליקציית השירות העצמי.
  2. מגיעים למרפאה ומציגים את כרטיס המבוטח שלכם (פיזי או דיגיטלי).
  3. משלמים אגרה ומקבלים טיפול רפואי.
  4. לאחר הטיפול, במידה וישנה השתתפות עצמית תקבלו את הפירוט. את הטיפול שמכוסה אנחנו כבר נדאג לשלם ישירות לספק.

באילו מדינות תקף הביטוח של דיוידשילד?

ביטוח הרילוקיישן של דיוידשילד תקף ברוב מדינות העולם. מומלץ לפנות אל הייעוץ הטלפוני ולברר אודות הפוליסה הרלווטית במדינת היעד שלכם.
חשוב לדעת, כי לדיוידשילד יש כמה תוכניות ביטוח המתייחסות לאזורי כיסוי שונים ברחבי העולם, כאשר בסך הכל ישנם חמישה אזורי כיסוי ברחבי העולם, מלבד ישראל. הביטוח הוא גלובלי ולמעשה מתפקד גם כמעט כמו ביטוח נסיעות כשאתם בחופשה בחול או בארץ אך שימו לב, שזה בהקשר הרפואי בלבד ולא יכסה לכם כבודה, ביטול נסיעות וכו’.

מהי ההשתתפות העצמית הנדרשת בביטוח של דיוידשילד?

ברב התוכניות לא קיים מרכיב של השתתפות עצמית, אך באלו שכן , הן יחושבו לפי בסיס קלנדרי, מינואר עד דצמבר. מתכונת ההשתתפות העצמית נקבעת על פי סוג התוכנית ומדינת היעד.

משפחה עושה בורדינג למטוס

האם הביטוח של דיוידשילד מכסה גם את ישראל?

אחד היתרונות הגדולים של ביטוח הרילוקיישן של דיוידשילד הוא מתן כיסוי ביטוחי גם בעת ביקורי מולדת בישראל. מבוטחים אלה זכאים לטיפול רפואי בישראל דרך קופת חולים כללית.** נושא נוסף שיש לגביו כיסוי ביטוחי בישראל הוא רפואת שיניים – מבוטחים בביטוח הרילוקיישן של דיוידשילד זכאים לקבל טיפול שיניים מסוימים ללא תוספת תשלום בעת ביקורים בישראל, כולל  בדיקות ואבחונים, צילומים, סתימות ועקירות. הטיפולים מתבצעים במרפאות “מכבידנט” ובתיאום עם מוקד שירות הלקוחות ובהתאם לתנאי הפוליסה.

האם הביטוח של דיוידשילד שומר על הזכויות לקבלת שירותים רפואיים בישראל?

ישראלים שעזבו את ישראל וניתקו תושבות לטובת מגורים במדינה אחרת, או ישראלים שיצאו לרילוקיישן ולא דאגו לתשלומי הביטוח הלאומי בזמן היעדרם, עלולים לאבד את זכאותם לכיסוי ביטוחי במסגרת חוק ביטוח הבריאות ממלכתי. המשמעות היא שאם וכאשר הם יגיעו לביקור לישראל, הם יחשבו כתיירים וכל טיפול רפואי שלהם במערכת הבריאות בישראל יהיה חייב בתשלום מלא. גם אם יחזרו לישראל כתושבים חוזרים, הם יאלצו להמתין תקופה של כמה חודשים עד לחזרת הזכויות הרפואיות. תוכנית תושבים חוזרים של דיוידשילד מהווה פתרון עבור כל מי שחוזר לגור בישראל וניתק תושבות. 

מה הביטוח של דיוידשילד מכסה?

האם הביטוח של דיוידשילד מכסה נשים בהריון?

בהחלט. ביטוח הרילוקיישן של דיוידשילד מכסה בדיקות מעקב הריון, ולידה .(הזכאות עד תקרת הכיסוי ניתנת רק לאחר תקופת המתנה של 12 חודשים מיום ההצטרפות לביטוח).

האם הביטוח של דיוידשילד מכסה ילדים?

כמובן. בביטוח הרילוקיישן של דיוידשילד ניתן לבטח גם ילדים שעושים רילוקיישן עם המשפחה. תוכלו לקבל טיפולים כמו: מעקב התפתחות הילד, בדומה לשירות שמקבלים בטיפות החלב בישראל, וכן עבור חיסונים על פי המלצות משרד הבריאות הישראלי ומשרד הבריאות במדינה בה אתם נמצאים, באפריקה או בתאילנד למשל תזדקקו לחיסונים נוספים שאינם דרושים בישראל.

האם הביטוח של דיוידשילד מכסה בעת פינוי חירום?

פוליסת הביטוח של דיוידשילד מכסה מצבים מסוימים המחייבים פינוי חירום בשל סכנת חיים. עם זאת, חשוב לדעת כי במדינות מתפתחות שבהן זמינות שירותי רפואת החירום היא דלה, מומלץ להוסיף כיסוי מיוחד למצבי חירום, הניתן באמצעות חברות המתמחות בהטסה ופינוי רפואי. חברות אלה, הממוקמות במספר מוקדים ברחבי העולם, מיומנות בסיוע רפואי מידי בעת הצורך. וכך, במקרה של תאונה קשה, מחלה שאין לה טיפול מתאים במקום הימצאו של המבוטח או מצב חירום המחייב פינוי רפואי מידי, יש לפנות למוקד שירות הלקוחות של דיוידשילד והם ידאגו למצוא את חברת הפינוי המתאימה ולהביא את המבוטח למקום בו יוכל לקבל טיפול וסיוע רפואי הולם. שירותי חירום אלה ניתנים באוויר, ביבשה ובים ובכל רחבי העולם בתיאום עם חברת הביטוח ובכפוף לתנאי הפוליסה.

האם הביטוח של דיוידשילד מכסה גם שמירה על אורח חיים בריא ורפואה מונעת?

כדי לשמור על בריאות טובה ואיכות חיים גבוהה חשוב מאוד גם לשמור על אורח חיים בריא, כולל הקפדה על כושר גופני, תזונה נכונה, הימנעות מעישון ועוד.
במסגרת ביטוח רפואי לרילוקיישן של דיוידשילד קיימות הטבות “איכות חיים”, המעניקות למבוטח השתתפות משמעותית במימון קורסים ופעילויות שונות המסייעים לשמור על איכות החיים. כיסוי ההוצאות כולל בדיקות תקופתיות, ביקורים בחדר כושר, קורס תזונה נכונה במסגרת מועדוני שמירת משקל וקורס לגמילה מעישון.

היתרונות של ביטוח הבריאות לרילוקיישן של דיוידשילד

ביטוח רפואי הוא אחד הנושאים שאסור להקל בהם ראש, בייחוד כאשר עומדים להעתיק את החיים עם כל בני המשפחה למדינה חדשה. בכל מדינה יש מערכת בריאות שונה ומגוון ביטוחים רפואיים פרטיים, אך חשוב מאוד להקפיד ולקרוא את האותיות הקטנות, ולברר כמה סוגיות חשובות כמו: מהו הכיסוי הביטוחי המוצע, האם יש מגבלת בחירה על שירותים רפואיים, מהו גובה ההשתתפות העצמית, מהו התהליך הנדרש להפעלת הביטוח ומה קורה כשאתם מגיעים לביקור בישראל. 

ביטוח הרילוקיישן של דיוידשילד הוא ביטוח רפואי שנתפר במיוחד עבור ישראלים המתגוררים מעבר לים, והוא מעניק פתרונות מקיפים המותאמים במיוחד לצרכי הביטוח הייחודיים במקרה של מגורים בחו”ל.
בין היתרונות המרכזיים: 

  • פוליסה הכוללת תקרת כיסוי כללית של 5 מיליון דולר/3.8 מיליון אירו.
  • אפשרות בחירה בין מגוון ספקי שירות, כולל רופא מטפל, בתי חולים, בתי מרקחת ושלל ספקי שירות רפואיים. 
  • כיסוי ביטוחי נרחב לכל בני המשפחה, כולל הריון ולידה ומעקב אחר התפתחות הילד.
  • כיסוי רפואי מקיף בחו”ל (במדינה שבה אתם חיים וכן במדינות נוספות השייכות לאותו אזור כיסוי), וכן בעת ביקורים בישראל – באמצעות קופת חולים כללית ומכבידנט.
  • הפעלת השירות באופן עצמאי וקל באמצעות כרטיס דיגיטלי ואפליקציה שימושית – ללא צורך במענה אנושי וללא צורך בהגשת תביעה להחזר כספי.
  • מענה אנושי של מוקד שירות לקוחות בעברית ובאנגלית וחדר רופאים בכירים דוברי עברית – 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

* השימוש בכרטיס אינו זמין בארה”ב

** קבלת שירותים בישראל באמצעות קופ”ח לבעלי תושבות ישראלית בלבד