עבודה במקסיקו

לעבודה במקסיקו יש יתרונות רבים. ראשית, עבודה במקסיקו יכולה להתאים לחיילים משוחררים המעוניינים לטייל במקסיקו לאחר הצבא, אך אין להם די כסף לעשות כן. הם יכולים לשלב בין טיול לעבודה וכך לממן את עלויות הטיול. כמו כן, עבודה במקסיקו, הן עבור צעירים והן עבור מבוגרים יותר מאפשרת בצידה להתנסות באורח חיים שונה.

לפני שעושים רילוקיישן למקסיקו, חשוב לבדוק מהן אפשרויות התעסוקה והאם הן מתאימות לכם. בהתאם לכך, דעו כי ישראלים רבים שמגיעים למדינה (בעיקר צעירים) נוהגים לעבוד בעגלות בקניונים. עגלות אלו נמצאות בקניונים בערים מקסיקו סיטי, פלאיה דל כרמן ועוד. גם תחום האבטחה מספק תעסוקה לצעירים רבים שמגיעים למקסיקו, במיוחד חיילים משוחררים בעלי עבר קרבי.

עם זאת, חשוב לציין, שלא רק עבור צעירים, מקסיקו מהווה יעד אטרקטיבי לרילוקיישן. גם בגיל מבוגר יותר יש טעם להגר למקסיקו וניתן לעסוק במגוון מקצועות ותחומים, כמו: כספים, תקשורת, ניהול, אבטחת מידע, חקלאות ועוד.

מקסיקו סיטי - רילוקיישן למקסיקו

ויזות/אשרות במקסיקו

חשוב לדעת, כי אם אתם מעוניינים לעבוד במקסיקו, עליכם לדאוג לקבל אישור עבודה מראש. אישור כזה יינתן לרוב עבור תחומי עיסוק מקצועיים שיש בהם מחסור מסוים במדינה.

אשרת עבודה במקסיקו

התהליך של הוצאת אשרת עבודה הנמשך מספר חודשים. בראש ובראשונה יש למצוא מעסיק שיסכים להעסיק אתכם. בלי השלב הזה, לא ניתן יהיה להוציא ויזה. לאחר איתור המעסיק, השלב הבא הוא שליחת אסמכתאות שמעידות על ההשכלה והניסיון התעסוקתי של העובד – שלב זה יתבצע ע”י המעסיק לרשויות במקסיקו. כמו כן, המעסיק ישלח לרשויות מסמכים נוספים המעידים על נחיצותו של העובד בעסק.

אשרת עבודה לבן הזוג במקסיקו 

האשרה שהעובד מקבל היא אישית וספציפית. היא לא מאפשרת לבן/ת זוגו לעבוד גם כן. אם בן/ת הזוג מעוניינים לעבוד, עליהם לבצע את התהליך המתואר לעיל באופן נפרד. כדאי לדעת, כי עבודה במקסיקו ללא אשרת עבודה יכולה לגרור קנסות כבדים ואף סנקציה של גירוש. לכן, לא מומלץ לעבוד ללא אשרה ויש לפעול במסלול שציינו, גם אם הוא נמשך מספר חודשים ואינו מידי.

אשרת תייר במקסיקו 

ישראלים רשאים להיכנס למקסיקו ללא  ויזה. הם יכולים לשהות בה עד 180 יום. אשרת תייר ניתנת לתקופה של עד 180 יום – לנסיעות או מכל סיבה אחרת שכרוכה בעבודה.

אשרת תושב ארעי במקסיקו 

אשרה זו ניתנת לאזרחים זרים שמעוניינים לעבור להתגורר במקסיקו. מדובר בתקופה של חצי שנה עד ארבע שנים. אשרות זמניות כוללות אשרות עבודה ואשרות משפחתיות. 

היתר לתושב קבע במקסיקו 

היתר זה מיועד לזרים שמעוניינים לחיות במקסיקו. ויזה זו נפוצה בקרב גמלאים שחיים במקסיקו, אשר יש להם הכנסה עצמאית. ויזה זו מכונה גם “אשרת פרישה למקסיקו”. זרים שמתגוררים במקסיקו לפחות ארבע שנים  כתושבים ארעיים, זכאים לתושבות קבע במקסיקו.

אשרת סטודנט במקסיקו

אשרת סטודנט למקסיקו קיימת בשני אופנים:

  1. אשרת סטודנט לתושב זמני מיועדת לסטודנטים הלומדים לימודים שנמשכים יותר מ-180 ימים.
  2. אשרת סטודנטים המיועדת לסטודנטים שלומדים קורס קצר, כלומר: כזה הנמשך פחות מ-180 ימים.

לצורך הגשת בקשה לוויזת סטודנט במקסיקו, יש להגיש מסמכים רבים לשגרירות במקסיקו, ביניהם: דרכון, פירוט אודות התואר אותו מתכוונים ללמוד, משכו, תאריך התחלה וסיום, פרטי קשר של המוסד הלימודי ועוד.

אוניברסיטה במקסיקו

ביטוח רפואי בזמן רילוקיישן למקסיקו

בעשור האחרון מקסיקו יישמה תוכניות שונות לשיפור מערך ביטוח הבריאות. כיום, כמעט כל אזרחי מקסיקו נהנים מביטוח רפואי, שמקבל סבסוד ממשלתי מסוים. מערכת הבריאות במקסיקו נחשבת למתקדמת – היא מספקת שירותים נרחבים ובעלת זמינות רבה לאוכלוסיה הרחבה.

לישראלים שמעוניינים לעבור להתגורר במקסיקו, כדאי לדאוג מבעוד מועד לעשות ביטוח רפואי לישראלים בחו”ל . למעשה מדובר בשלב חשוב בתהליך הרילוקיישן. אם מבצעים רילוקיישן עם המשפחה, יש לוודא שכל בני המשפחה נכללים בביטוח הבריאות ושפוליסת ביטוח מתאימה לצרכים הרפואיים של כל בני המשפחה.

אנחנו ממליצים לכם לדאוג לביטוח הרפואי ברילוקיישן לפני המעבר. חברת פספורטכארד מציעה לכם ביטוח רפואי ברילוקיישן, שזמין לכם 24/7 בשפה העברית וידע לתת לכם מענה בכל בעיה.

החיים במקסיקו

אתגר ידוע הניצב בפני מי ששוקל רילוקיישן למקסיקו הוא התמודדות עם הביטחון האישי.

בעיקרון, רמת הביטחון האישי במקסיקו היא נמוכה עקב שיעורי פשיעה גבוהים. עם זאת, משפחות רבות נמצאות ברילוקיישן בערים כמו מקסיקו סיטי וחיים בצורה טובה וברמה גבוהה.

בשכונות שבהן גרים תושבי חוץ כולל ישראלים – רמת הביטחון האישי גבוהה יותר, ואפשר להסתובב בחוץ ללא חשש. בבניינים ובשכונות ישנה שמירה.

חוף במקסיקו

מגורים במקסיקו

עלויות המחייה במקסיקו אינן גבוהות והמגורים במקסיקו כוללים מגוון אפשרויות – דירות בבניינים “רגילים”, דירות בבניינים מפוארים, בקומפלקסים רחבים ואף בתים פרטיים. ישראלים רבים גרים בבניינים מפוארים שיש בהם שמירה 24/7 וכן בריכה, מכון כושר, גינה וכד’.

שכירת דירה בבניין מפואר תעלה כ-2,500 דולר לחודש. שכירת בית פרטי יכולה להגיע לסכום של כ-3,000-4,000 דולר לחודש.

חשוב לציין, כי השכר שהמעסיקים משלמים מביא בחשבון את עלויות המגורים הגבוהות, כאשר מדובר במגורים מהסוג הנ”ל.

לימודים במקסיקו

צעירים רבים, אשר הוקסמו ממקסיקו בעקבות הטיול הגדול אחרי הצבא, מעוניינים להישאר ללמוד בה. יש במקסיקו מוסדות לימוד אשר יוכלו להתאים להם. 

ואולם, גם מי שמתכננים לעבור למקסיקו עם הילדים זקוקים לפתרון חינוכי איכותי עבור ילדיהם. במקרה זה, כדאי לדעת כי מקסיקו מציעה מגוון מסגרות חינוכיות טובות, אך חשוב לדעת איך מוצאים בית ספר ברילוקיישן. במקסיקו סיטי, למשל, יש 14 בתי ספר יהודיים וכן בתי ספר אמריקאים ובינלאומיים.

שימו לב כי שכר הלימוד הוא גבוה למדי (יכול ל הגיע ל-12,000 דולר לשנה), וכי לרוב המעסיק נושא בהוצאה זו.

רילוקיישן משפחתי למקסיקו

מעבר למקסיקו מצריך תכנון מדוקדק יחד עם ניהול היציאה לרילוקיישן. מקסיקו רחוקה מישראל, כך שיש לקחת בחשבון את המרחק מהמשפחה ומהארץ.

עם זאת, ניתן ליהנות מיתרונות רבים, בהם מגורים איכותיים וחינוך טוב ויקר, אשר ממומן בדרך כלל ע”י המעסיק. בנוסף, הקהילה היהודית במקסיקו היא חמה ומחבקת.

כדי להשתלב במקסיקו וכדי שלילדים שלכם יהיה קל יותר להתאקלם בה ולהסתגל אליה, מומלץ ללמוד את השפה המדוברת בה – ספרדית ואף להכיר את התרבות המקסיקנית. כך למשל, אם תוזמנו להתארח בבית מקסיקני ותרצו להביא למארחים זר פרחים, מומלץ להימנע מפרחים צהובים, שכן לפי  המסורת העתיקה – צבע צהוב מסמל את המוות.

עבודת הכנה קפדנית, הכוללת, בין היתר, קריאה, לימוד, מעורבות בקבוצות פייסבוק ייעודיות (למשל: ישראלים במקסיקו) – תסייע לקליטה קלה וטובה.