אחד מהיעדים המבוקשים ביותר לרילוקיישן ביוון הוא אתונה, עיר הבירה של יוון המזוהה עם נוף אורבני המשלב נגיעות היסטוריות, קולינריה שופעת ועיר תוססת מלאה בתרבות. במידה ואתם בדרככם לרילוקיישן לאתונה, הכנו לכם את כל הטיפים שאתם צריכים לדעת יחד עם יאנה אירן אלקסלסי מנהלת הקבוצה ישראלים ביוון אשר מתגוררת באתונה ומשתפת אותנו בכל מה שצריך לדעת. 

small cosy street of famous Placa district in Athens The Ancient Agora of Classical Athens, Greece

קהילה ישראלית באתונה

אתונה היא עיר גדולה ממה שאנחנו מכירים בישראל. כל שכונה באתונה, ניתן להשוות אותה לגודל של עיר בארץ. הישראלים פזורים באתונה לפי הצרכים שלהם והיכולת הכלכלית.

משפחות ישראליות ממוקמות לרוב בקרבת מסגרות לימודים כגון בפרברים הצפוניים, אחרים במרכז בייחוד כאלו שצריכים להיות קרובים למקום העבודה, וקיימים עוד מקבצים של ישראלים בפרברים הדרומיים ליד הים. יש לא מעט ישראלים שגם גרים מחוץ לאתונה כשעה נסיעה, באזורים בהם המגורים זולים משמעותית.

בסך הכל יש באתונה והסביבה כמה אלפי משפחות, ככה שהסבירות לפגוש ברחוב משפחה ישראלית היא קטנה, בנוסף בניגוד למדינות אחרות בהן יש ריכוז גבוה של ישראלים באתונה אין קהילה ישראלית רשמית. עם זאת, יש מפגשים יזומים על ידי משפחות ישראליות, או מטעם ארגון מאזי או הקהילה היהודית אשר עושים ארוחות שישי וחגים יחד. כמובן שבאתונה קיים בית חב”ד אשר מספק גם אירועים בחגים. תוכלו למצא באתונה גן ובית ספר ישראלי אשר כפוף למערכת של משרד החינוך הישראלי. 

מערכת החינוך

באתונה יש מערכת ציבורית אשר מספקת לימודים בחינם, עם זאת כדי ללמוד במערכת החינוך היוונית יש כמובן לדעת את השפה, ולכן האופציה הזו ממתינה למי שהגיע ליוון בגיל קטן ולמד את השפה.
כמובן שלכל מי שלא יודע את השפה יש בתי ספר פרטיים אמריקאיים/ בריטים / דו לשוניים שמלמדים בשפה אנגלית ודו-לשונית. 

בנוסף, יש בית ספר יהודי שמלמד ביוונית, מרבית הישראלים בוחרים שלא לשלוח את הילדים שלהם לבית הספר הזה, משום שהלמידה ביוונית והם מעדיפים שהילדים ילמדו באנגלית במידה ולא ימשיכו להתגורר ביוון. עלות בתי הספר הפרטיים נעים סביב 500-1200 יורו לילד בחודש.
בנוסף לבתי הספר, תוכלו למצוא מגוון חוגים לילדים בכל שכונה. 

מחייה 

מאז שהחלה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ומגיפת הקורונה עלות המחייה ביוון עלתה בכ-30%, ולכן חשוב שתכירו כי יוון כבר לא נחשבת לזולה כמו בעבר, הדלק למשל יקר יותר מבישראל, אך מסעדות ובתי קפה עדין יותר זולים מישראל. 

עלויות המזון ביוון מאוד מגוונות, הסופרים מספקים מגוון אפשרויות זולות ויקרות מכל מוצר ככה שכל אחד יכול לרכוש על פי התקציב שלו. 

שירותי רפואה ביוון

ביוון יש רפואה פרטית וציבורית. גם זרים אשר חיים ביוון זכאים לשירותי רפואה ציבורית מינימלית  לאשר שהגישו בקשה לכך. הרפואה הציבורית אינה כוללת תכול מרפאות פרטיות וכיסוי לשלל מצבים רפואיים וכמובן זמינו התורים נמוכה יותר. רב הישראלים ביוון עושים ביטוח בריאות פרטי על מנת להנות  מתורים זמינים ונגישים במרכזי הרפואה הטובים ביותר. 

תחבורה ציבורית

כמו רוב הערים הגדולות בעולם, גם ביוון תוכלו למצוא תחבורה ציבורית מצויינת ונגישה בכל מקום. התחבורה הציבורית היא גם מאוד זולה ותוכלו למצוא מטרו, טראם, אוטובוס חשמלי אוטובוס רגיל.

רילוקיישן ליוון הוא חוויה מדהימה וקיימים מגוון יעדים מומלצים אליהם אפשר לעשות רילוקיישן ביוון. אתונה היא אחד מהיעדים המומלצים ולמי מכם שמגיע מערים גדולות או מחפש חוויה אורבנית, אתונה היא היעד המושלם עבורו לרילוקיישן.