רילוקיישן הוא מעבר ארוך טווח לחו”ל. אם בעבר רילוקיישן היה קורה  בדרך כלל  במסגרת עבודה, מחקר או פרוייקט מקצועי, כיום, מקובל מאוד שמשפחות או יחידים מחליטים לעבור למדינה אחרת גם מטעם עצמם על מנת להינות מהרפתקאה משפחתית או איכות חיים טובה יותר. מבחינת מדינת יעד, ישראלים רבים יוצאים לרילוקיישן כמעט בכל מקום בעולם. המדריך שלפניכם נועד לעזור למי שמתכנן מעבר לחו”ל, ומרכז את כל הדברים החשובים שצריך לדעת – החל מויזות, מיסוי וחשבונות בנק, ועד לחינוך ותרבות. חשוב לזכור שעל מנת ליישם בקלות את כל ההנחיות שבכתבה, כדאי להערך בצורה מסודרת מבעוד מועד. 

זוג אורז דירה

מה זה רילוקיישן?

המושג רילוקיישן משמש בעיקר להגדרת זמן קצוב בו מעתיק האדם את מגוריו ממדינה אחת לאחרת, בד”כ למעבר ארוך טווח. במדינות רבות וגדולות יותר בעולם משתמשים במושג כדי לתאר מעבר מעיר אחת לאחרת. רילוקיישן לרוב יהיה לתקופה מוגדרת של עבודה או לימודים ופחות מדובר על העתקת התושבות ממקום אחד לאחר. כאשר מדובר בהעתקת המגורים למדינה אחרת בצורה קבועה כבר לא מדובר ברילוקיישן, אלא בהגירה למדינה אחרת. מקובל מאוד שמשפחות או יחידים מחליטים לעבור למדינה אחרת גם מטעם עצמם על מנת להינות מהרפתקאה משפחתית או איכות חיים טובה יותר. מבחינת מדינת יעד, ישראלים רבים יוצאים לרילוקיישן כמעט בכל מקום בעולם. המדריך שלפניכם נועד לעזור למי שמתכנן מעבר לחו”ל, ומרכז את כל הדברים החשובים שצריך לדעת – החל מויזות, מיסוי וחשבונות בנק, ועד לחינוך ותרבות.

עבודות בחו”ל ברילוקיישן

יש מגוון רחב של סוגי עבודות שניתן לעסוק בהן גם בישראל וגם מעבר לים. תוכלו לצאת לרילוקיישן בשליחות חברה מסויימת ישראלית או בינלאומית, או כעצמאים. סיבה נוספת היא הצטרפות לבן או בת זוג שצריכים לעבור לחו”ל מתוקף עבודתם. ככלל, בתור בעלי מקצוע יהיה לכם יחסית קל להשתלב במקום חדש – מנעולנים, מסעדנים, ומומחים מסוגים שונים. בשלבים הראשונים של תכנון הרילוקיישן, בדקו באילו מדינות המקצוע בו אתם עובדים הוא מקצוע נדרש (בקפריסין, לדוגמה, יש דרישה גבוהה לרואי חשבון, ואילו ברומניה העוסקים בהנדסה או ברפואה מתקבלים בברכה) כמובן שיש לוודא שההסמכה הישראלית שלכם רלוונטית ותקינה מבחינת הרשויות. מקצועות  בתחום הייטק מבוקשים  בחלק גדול של מדינות העולם  ומאפשרים היצע רחב של אפשרויות מגורים. אם אתם מתחילים את דרככם בעולם המקצועי ועדיין אין לכם הכשרה מסודרת, תוכלו לחפש תעסוקה בענף התיירות או בשירות הקהילות היהודיות במדינות השונות – כמו לדוגמה אבטחה בקהילה היהודית במקסיקו או ארצות הברית.
בכל אופן, השתדלו להתחיל לחפש מקום עבודה לפני המעבר, או לבדוק אופציות רלוונטיות ותהליכי מיון כדי להקל על התהליך. כמובן שתמיד קיימת האפשרות להמשיך לעבוד בישראל מרחוק במקצועות המאפשרים זאת.

סוגי ויזות ואשרות עבודה

קיימים סוגים רבים של ויזות עבודה, והתנאים לקבלתן משתנים ממדינה למדינה. הנה מספר דוגמאות לתנאי סף לקבלת ויזה:
בארצות הברית למשל קיימים שלושה סוגי ויזות עבודה, אך על מנת להשיג אותן תצטרכו לרוב הזמנה ממעסיק מקומי. מדובר בהליך מורכב למדי, שדורש זמן, השקעה ולעתים גם התערבות משפטית של עורך דין מטעמכם. 

  • הסוג הראשון של הויזה נקרא “ויזת L”, והוא מיועד למי שיוצא לרילוקיישן דרך הגוף שהוא נמצא בו בארץ. 
  • הסוג השני נקרא ויזת O”, והוא מיועד לבעלי מקצוע או אמנים שמגיעים לארה”ב לטובת פרוייקט ספציפי. 
  • הסוג השלישי הוא “ויזת H-1B”, אשר מיועדת לעוסקים במקצועות מסויימים בלבד (הייטק, רפואה, ראיית חשבון ועוד). כדי לקבל ויזת H-1B יש להחזיק בתואר ראשון ומעלה, וזהו גם סוג הויזה שיאפשר לכם להגיש בקשה לגרין קארד במהלך הימצאותכם במדינה.

לעומת זאת, אם אתם חושבים על למצוא עבודה בגרמניה, תיתקלו בפחות מכשולים. תוכלו להנפיק ויזה על סמך היותכם בעלי מקצוע פרילנסרים, יזמים או אפילו לבקש ויזת חופשת עבודה. המצב בשאר מדינות אירופה הוא יחסית דומה, אם כי בחלק מהמקומות התנאים מעט נוקשים יותר.

מקום נוסף אשר הביקוש אליו הולך וגובר הוא הונג קונג. הגשת בקשה לויזת עבודה בהונג קונג היא מורכבת מאוד, ודורשת הזמנה ממעסיק, הוכחה של עבר פלילי נקי ומסמכים נוספים. 

עבודה בשגרירויות בחו”ל

דרך נוספת לצאת לרילוקיישן היא לעבוד בשגרירויות ישראליות, קונסוליות וכו’. ברחבי העולם קיימים עשרות נציגים דיפלומטיים ושגרירים מטעם משרד החוץ.
אם אתם רוצים לעבוד בשגרירויות, תוכלו לנסות להתקבל כעובדי אית”ן – אזרח ישראלי תומך נציגות. היתרון של עבודה זו הוא שהיא מאפשרת ליהנות מכל היתרונות של רילוקיישן, בשילוב עם היתרונות של להיות עובד מדינה ישראלי ללא צורך להנפיק ויזת עבודה. עובדי אית”ן מוצבים בתפקידים מגוונים – אבטחה, ניהול אישי, אדמיניסטרציה, נהיגה ועוד. תוכלו להגיש מועמדות דרך משרד החוץ, אתר משרד הביטחון או הסוכנות היהודית.

עבודה לאקדמאיים בחו”ל

אקדמאים מתחומים שונים יוכלו לעשות רילוקיישן לצרכי מחקר, הוראה או ייעוץ בפרוייקטים. אוניברסיטאות נוהגות לעשות חילופי מרצים, כדי להעשיר את הידע הן של הסגל והן של הסטודנטים. השתתפות בחילופי מרצים, פעילות מחקרית או קבלת תקן פוסט-דוקטורט, יכולים להקפיץ את הקריירה קדימה וגם להיות חוויה נהדרת.

אנשים בדרך לעבודה

מיסוי ברילוקיישן

אופן המיסוי ברילוקיישן משתנה בהתאם למדינה אליה עוברים. מדינות מסוימות (לדוגמה ארצות הברית) יחייבו אתכם לשלם מס על כל הכנסה שברשותכם, גם אם מקורה הוא בישראל (לדוגמה, שכר דירה או תמלוגים). על מנת להימנע מכפל תשלומי מס, יש להגיש בפני מס הכנסה הצהרה בדבר כך שאינכם מתגוררים בארץ. אם אתם עצמאים, תידרשו להציג דו”ח הכנסות שנתי (בדומה לזה שמגישים בארץ בסוף שנת המס). 

מס הכנסה וביטוח לאומי

כל אזרח ישראלי חייב לדווח למדינת ישראל על כל הכנסותיו ולשלם ביטוח לאומי. הדבר נכון בין אם אתם גרים בארץ ובין אם לא, כל עוד לא ביצעתם הליך ניתוק תושבות. מכיוון שברוב המקרים אתם תדרשו לשלם מס גם במדינה אליה אתם עוברים, ניתוק תושבות הוא הליך הכרחי. בנוסף, טרם העזיבה יש לדאוג שאופן התשלום לביטוח לאומי יהיה מוסדר, כדי שבחזרתכם ארצה לא יחכה לכם חוב.

ניתוק תושבות

לתהליך ניתוק תושבות יש יתרונות וחסרונות, אותם כדאי לבחון לעומק בהתאם לצרכים שלכם לפני שמגיעים להחלטה. ראשית, ניתוק תושבות שולל מכם את הזכות  לקבלת שירותי בריאות במשך תקופה של עד 6 חודשים. בנוסף, לניתוק יכולות להיות סנקציות נוספות, כמו מס שיוטל על אופציות בחברות (אם יש ברשותכם כאלו) או אי תשלום קצבת זקנה למי שלא שילם ביטוח לאומי במשך עשר שנים ברציפות. לכן, יש לשקול את הצעדים בזהירות ולקחת בחשבון את כל הגורמים. כמובן שיהיה קל יותר לבצע הליך זה אם אתם אזרחים בארצות הברית או במדינה אחרת. 

רילוקיישן עם המשפחה

רילוקיישן עם המשפחה יכולה להיות חוויה נפלאה, מגבשת ומרחיבת אופקים. עם זאת, נצרכת מידה רבה של תכנון מוקדם. הכינו את הילדים (וגם את בני הזוג) לפחות כמה חודשים לפני המעבר, הסבירו להם מה הולך להיות, ודברו על ההתמודדויות הצפויות ועל דרכי התמודדות. אם אתם הורים לתינוק, ודאו כי הביטוח הרפואי שלכם מכסה את כל הפרטים הקטנים. אם אתם נאלצים לבצע גירושין במהלך הרילוקיישן (למרות שאנחנו מקווים בשבילכם שלא תצטרכו להתמודד עם דבר כזה), ניתן להיעזר בקהילה היהודית או הישראלית הקרובה אליכם.

מציאת בתי ספר ברילוקיישן

החינוך הוא שיקול משמעותי בבחירת מקום מגורים ברילוקיישן. על מנת לדעת מהם האזורים אשר נחשבים טובים, תוכלו לערוך מחקר עצמאי או להיעזר ביועצי רילוקיישן הנמצאים במדינת היעד. בנוסף היעזרו בפייסבוק כדי למצוא משפחות נוספות שעמדו באותן התלבטויות, המלצות ממקור ראשון תמיד מרגיעות. מומלץ לבחור את המוסד הלימודי על פי משך הזמן בו אתם עומדים לשהות במדינת היעד. אם מדובר בשנה או פחות, מומלץ לבחור בבית ספר בינלאומי, בו הילדים יוכלו ללמוד באנגלית וברמת חינוך גבוהה. אפשרות נוספת היא בית ספר יהודי שישמר את הקשר שלהם עם ישראל.  שימו לב כי בתי ספר אלו נוטים גם להיות יקרים יותר. אם אתם מתכננים רילוקיישן ארוך, עדיף לבחור בבית ספר ציבורי שיעזור לילדים להטמע באוכלוסייה המקומית ועלותו נמוכה יותר.

תיווך הרילוקיישן לילדים

כל ילד מסתגל לשינויים בצורה אחרת, עם זאת עבור מעבר ושינוי כה גדול יש לעשות מספר הכנות לפני המעבר ולתווך לילדים את הרילוקיישן בצורה טובה וחיובית.
כמובן שמומלץ ואף רצוי להתייעץ עם איש מקצוע אשר ינחה אותכם כיצד לתווך את המעבר עבור הילד שלכם. עם זאת, יש מספר טיפים מומלצים:

  1. לדבר על המעבר – אל תרגישו שאתם צריכים להסתיר מהילדים את הרילוקיישן, תדברו עליו כמה שיותר וכך תוכלו לדעת את החששות של הילדים ולהתמודד איתם מבעוד מועד.
  2. מסר אחיד לילדים – תדאגו להעביר לילדים מסר אחיד על המעבר: למה אתם עוברים, מה יהיה במדינת היעד, מה המעבר יתרום לכם ולהם ועוד.
  3. שפה –  מומלץ להתחיל לתרגל את השפה המקומית עם הילדים לפני המעבר (גם אם הם קטנים), ככל שיתרגלו יותר זמן את השפה ככה יהיו פחות מופתעים בעת המעבר.
  4. אריזת הדירה – גם כאן, הגיל פחות משנה. תתנו לילדים לקחת חלק בתהליך ע”י עזרה באריזה ובחירת רהיטים או פריטים לבית החדש. חשוב שירגישו חלק גם בפן הפיזי של המעבר.
  5. צאו לטייל – חשוב שהילדים ירגישו בבית עד כמה שניתן. אחרי שהגעתם למדינת היעד צאו איתם לטייל, תדאגו שיכירו את הסביבה החדשה ושירגישו בטחון להסתובב בה.

רילוקיישן עם חיות מחמד

צירוף חיית המחמד לרילוקיישן יכולה להיות דרך נהדרת ליצור תחושת בית וביטחון, בעיקר אם יש לכם ילדים. התנאים להבאת בעלי חיים הוא שונה בכל מדינה, אבל ככלל, תצטרכו לדאוג לחיסונים בתוקף ולמסמכים אותם ניתן להנפיק אצל הוטרינר. בנוסף, יש לשלם אגרת יצוא בעל חיים למשרד החקלאות. מומלץ להיכנס למדריך המלא לרילוקיישן עם בעלי חיים

חתול בתוך ארגז

ביטוח בריאות ברילוקיישן

אחד הדברים החשובים ביותר ברילוקיישן הוא ביטוח בריאות. מומלץ לבחור בביטוח שיאפשר לכם מידת גמישות מקסימלית בבחירת בתי חולים, רופאים וסוגי טיפול, על מנת שלא תאלצו לנסוע מרחקים ארוכים או להיות מטופלים בידי רופא שאתם לא בטוחים במקצועיותו. חשוב לברר את סכום תקרת גבול אחריות המבטח, ההשתתפויות העצמיות ואת האופן בו התשלום מועבר לשירותי הרפואה במדינת היעד. זיכרו שבכל מדינה מערכת הבריאות עובדת שונה, ולרוב גם שונה מאוד מאיך שמתנהלת מערכת הבריאות הישראלית. לכן, אנו ממליצים לכם קודם כל לבדוק מה הם התנאים במדינה אליה אתם עוברים, בייחוד אם אתם לא בעלי אזרחות באותה המדינה, ולכן גם רוב הסיכויים שלא תזכו לתנאים הסוציאליים כמו המקומיים.
ביטוח הבריאות של דיוידשילד מחליף את קופת החולים בארץ. תקבלו כרטיס נטען מיוחד שאיתו תוכלו לשלם באופן מיידי (במרבית מדינות העולם, מלבד ארה”ב), בלי להוציא מכספכם הפרטי, ללא תביעות וללא הליכים ביורוקרטיים מתישים.
בנוסף הביטוח מציע כיסוי רפואי נרחב – החל מביקורי רופא, בדיקות שגרתיות ובדיקות התפתחות לילדים ונוער ועד לאשפוזים, ניתוחים, השתלות ומחלות קשות.
יתרון נוסף של ביטוח הבריאות של דיוידשילד הוא שהוא מעניק לכם את האפשרות לבחור את הרופא המטפל שלכם, אולי זה נשמע לכם מובן מאליו, אך לא בכל המדינות בעולם קיימת האפשרות לבחור רופא מטפל.
השירות של דיוידשילד יתן לכם מענה שירותי של 24/7 בשפה העברית, הכולל גם התייעצות עם רופא משפחה דובר עברית. זהו יתרון משמעותי כאשר אתם נמצאים במדינה זרה ועליכם להתמודד עם הליכים רפואיים ובירוקרטיים.
והכי חשוב, תוכלו להמשיך את תוכנית הביטוח גם בחזרתכם לארץ ועד שתסדירו את כל העניינים הבירוקרטיים.  

הכנות נוספות לרילוקיישן

יש הרבה דברים שכדאי לעשות לפני שעוזבים את ישראל. קחו בחשבון שכל הכנה שתעשו מבעוד מועד, תחסוך לכם זמן ומאמץ אחרי ההגעה לבית החדש. ערכו רשימות, לוחות זמנים ותיעוד מסודר של כל המשימות שיש לבצע אחרי ההגעה. להמלצות ומידע על תקופת ההסתגלות ברילוקיישן, קראו את הכתבה “6 המלצות ליום שאחרי”.

שילוח ואחסון תכולת דירה

אחת ההחלטות הקשות ביותר ביציאה לרילוקיישן היא מה לעשות עם תכולת הדירה. האופציות הנפוצות הן לשלוח את החפצים והרהיטים באמצעות מכולה, או לאחסן אותם לטווח ארוך עד לחזרתכם לארץ. בשני המקרים תוכלו להיעזר בחברה העוסקת בשילוח ואו אחסון. אם בחרתם לשלוח את תכולת הדירה שלכם, ראשית היינו מציעים לכם לבדוק אילו מהדברים יותר שווה לכם לקנות או להשכיר במדינת היעד. אחרי שהחלטתם מה אתם לוקחים איתכם תוכלו לבחור אופציה של שילוח ימי בעזרת מכולה או שילוח אווירי. שימו לב כי הובלה אווירית נחשבת ליקרה יותר ומוגבלת יותר מבחינת כמות התכולה שתוכלו לשלוח. לעומת זאת, שילוח ימי נחשב למעט זול יותר, ופחות מוגבל מבחינת התכולה. במידה ואין לכם מספיק חפצים לשילוח ימי תוכלו לבחור באופציה של LCL, ולשלוח מכולה לא מלאה.
אם בחרתם לאחסן את תכולת הדירה שלכם, יש מספר אופציות לאחסון מהן תוכלו לבחור: יחידות אחסון, מחסנים ומכולות אחסון. 

מילואים

אם אתם עושים מילואים, חשוב ליידע את היחידה בה אתם משרתים שלא תהיו בארץ לתקופה הקרובה על מנת שלא תחשבו כנפקדים עריקים. רצוי לכתוב למפקד או למש”ק קישור שאחראי על היחידה שלכם, להסביר להם לכמה זמן תיעדרו ומאילו סיבות. במידה ויש צורך בכך, הציגו מכתב מהמעסיק שמוכיח שהוצבתם בחו”ל לצרכי עבודה.

חשבון בנק בישראל ובחו”ל

אם אתם טסים לרילוקיישן על מנת לעבוד בחברה שאינה ישראלית, כדאי שתפתחו חשבון בנק במדינת היעד. החליטו אם אתם סוגרים את חשבון הבנק בארץ או משאירים אותו פתוח. ערכו רשימה של החיובים הקבועים (לדוגמה, ביטוח לאומי) והקפידו להישאר מעודכנים לכל אורך השהות בחו”ל. קחו בחשבון שהעברת כספים מהחשבון הזר לחשבון הישראלי יכולה להיות מעט מורכבת, ורצוי להיוועץ באיש מקצוע לקראת התהליך. בנוסף יש מדינות שללא אישורים רלוונטים לא תוכלו לפתוח בהן חשבון בנק לכן חשוב לא למהר לסגור את החשבון הישראלי עד שתהיו בטוחים. 

דואר והסדרת כתובת קבועה

לפני הטיסה, יש צורך לעדכן במשרד הפנים כתובת חדשה. הקפידו לציין שאתם הולכים להתגורר בחו”ל, לעדכן את הכתובת במדינת היעד וגם כתובת חלופית למשלוח דואר בארץ (לדוגמה, הכתובת של ההורים או של חברים טובים שמוכנים לקבל את המכתבים שלכם). שימו לב שדואר ישראל בהרבה מהמקרים ידרוש ממכם להגיע פיזית לסניף על מנת לבצע שינויים כאלו ואחרים. 

חשבונות ומינויים

לפני הטיסה, בדקו את רשימת החיובים הקבועים שלכם וודאו שאתם מבטלים כל מנוי שאין לכם צורך בו. 

  • קופת חולים – בדקו איזה סוג של ביטוח יש לכם בקופת החולים. אם אתם חברים בתכנית ביטוח משלים בתשלום חודשי,  וודאו שלא נוצר לכם כפל ביטוחי עם הביטוח החדש במדינת היעד. 
  • חוגים וטיולים – אם יש לכם מנוי שנתי לשמורות הטבע ולגנים הלאומיים, הקפיאו אותו עד לשובכם ארצה. 
  • טלפון נייד וכבלים – בטלו את החיוב הקבוע והעבירו אותו לחברת תקשורת אחרת במדינת היעד שלכם, או לחילופין רכשו תכנית מותאמת למקום ולפרק הזמן של הרילוקיישן. 
  • חברת החשמל – הודיעו על עזיבתכם ואל תשכחו לצלם את מונה החשמל כפי שהיה כשעזבתם.
  • ארנונה – הודיעו לעירייה על עזיבתכם.
  • מגזינים – אם אתם מקבלים מגזינים ועיתונים פיזיים, בקשו לקבלם בעותק דיגיטלי במקום.

שירותים בעברית בחו”ל

בזמן השהות בחו”ל, כנראה שתרצו לקבל שירותים שונים בעברית – אם מבחינת הנוחות שבדבר ואם מבחינת שימור הקשר לתרבות. תוכלו להזמין דרך האינטרנט ספרים ושידורי טלוויזיה, עיתונות וכו’. לדוגמה, באמצעות אתר עברית תוכלו ליהנות ממגוון ספרים דיגיטליים.

 בנוסף, מומלץ לחפש קהילות ישראליות ויהודיות בסביבה החדשה שלכם, כדי שיהיה לכם עם מי לשוחח בעברית ולהרגיש קצת יותר בבית. כמעט לכל יבשת, מדינה, או אפילו עיר מרכזית יש קבוצת פייסבוק של ישראלים הנמצאים בה.

רישיון נהיגה

לפני הרילוקיישן, חובה לדאוג לרישיון נהיגה בינלאומי. את הרישיון ניתן להוציא במגוון תחנות ברחבי הארץ (כרגע לא ניתן לעשות זאת באופן מקוון), ובתשלום אגרה של שקלים בודדים. הרישיון תקף למשך שלוש שנים מרגע הוצאתו, ויש להציגו יחד עם הרישיון הישראלי, שימו לב כי יש מדינות בהן הרישיון תקף לזמן קצר יותר או לא תקף כלל. אם יש לכם ילדים מתבגרים שרק עכשיו עברו את הטסט, שימו לב שנהגים חדשים יאלצו להמתין לתום תקופת הליווי טרם ההנפקה.

ומה לגבי רכב? אם אתם יוצאים לרילוקיישן ארוך, כנראה שתצטרכו להשכיר או לקנות רכב במדינת היעד, וכן למצוא פתרון לרכב שאתם משאירים בארץ. שימו לב כי במידה ואתם נוסעים לתקופה ממושכת, לא מומלץ להשאיר את הרכב בלי להניע אותו או להזיז אותו כלל.
החזקת רכב ברילוקיישן היא מומלצת מאוד בעיקר אם יש לכם ילדים שצריך להסיע ולהחזיר ממקום למקום, ובייחוד אם אתם לא נמצאים בעיר מרכזית עם תחבורה ציבורית מצויינת (כמו אמסטרדם או ברלין). 

במדינות מסוימות תוכלו לנהוג עם רשיון ישראלי לתקופה מוגבלת, ובאחרות תצטרכו לדאוג לרשיון בינלאומי טרם עזיבתכם את הארץ. מומלץ לדאוג לרשיון בינלאומי בכל מקרה, היות ובחלק מהמקרים הוא מהווה תנאי להשכרת או רכישת רכב. את הרישיון הבינלאומי תוכלו להנפיק בסניפים של טלדור או ממסי. נכון להיום, לא ניתן לעשות זאת באופן מקוון. 

צ’קליסט לרילוקיישן

עכשיו כשאתם יודעים בדיוק במה לטפל לקראת הרילוקיישן ובמהלכו, אנחנו מציעים לכם להכין צ’קליסט אשר כולל את כל הסידורים שעליכם לעשות לפני המעבר הגדול. תזכרו שכל מעבר הוא אינדיבידואלי, ככה שגם אם אתם נעזרים בצ’קליסט מוכן מראש, שימו לב מה רלוונטי עבורכם. עם זאת, יש דברים שהם רלוונטיים לכל רילוקיישן כמו ויזה, יעוץ מס, בחירת מקום מגורים, מציאת עבודה ושליחת חפצים כבודה.

חזרה לארץ מרילוקיישן

ישנן לא מעט בירוקרטיות שיש לטפל בהןכשרוצים לחזור מרילוקיישן חזרה לישראל, אם זה ביטוח לאומי, מס הכנסה או ביטוח בריאות שיש לדאוג לו לפני החזרה לארץ. ראשית, אנחנו מציעים לכם לסגור את כל הפרטים והבירוקרטיות במדינה בה שהיתם: אם זה סגירת עסק וחשבונות בנק, סגירת חשבונות ושכר דירה או מכירה ושילוח של רהיטים. לאחר מכן, תתחילו לטפל בבירוקרטיות והפרטים הקשורים לחזרה לארץ. שימו לב כי יש לא מעט הטבות ועזרה מטעם המדינה עבור תושבים חוזרים, אשר כדאי לכם לבדוק האם אתם זכאים לקבלם.

*חברת דיוידשילד עושה את מירב המאמצים כדי להציג מידע מדויק ועדכני, אולם ייתכנו שגיאות ו/או אי דיוקים. יודגש כי המידע הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה כלשהי לצורך קבלת החלטות. האחריות הינה על עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין הפסד/נזק העשויים להיגרם כתוצאה משימוש במידע זה.

משפחה אורזת