ההכנה לרילוקיישן כוללת הרבה משימות ואתגרים, בין השאר גם קבלת החלטות לגבי מה עושים עם תכולת הבית בישראל, הריהוט והחפצים השונים. בואו לקרוא את המדריך המלא לכל מה שאפשר לעשות עם תכולת דירה: שילוח, אחסון ועוד

בעולם התעסוקה של היום, כאשר יותר ויותר עובדים מועסקים בחברות בינלאומיות ויוצאים לתקופות קצרות או ארוכות לרילוקיישן מעבר לים, יש גם לא מעט אתגרים חדשים שיש להתמודד עימם. אחד האתגרים הנוגעים למעבר עם כל המשפחה לרילוקיישן היא ההחלטה לגבי הטיפול ברכוש הפרטי בישראל (תכולת דירה). והשאלה העיקרית שעולה היא: האם כדאי לבצע שילוח בין לאומי של החפצים האישיים למדינת היעד, או שאולי משתלם יותר לבחור באחסון תכולת הדירה בישראל? ואם מחליטים שלא לשלוח את תכולת הדירה למדינה היעד, האם משתלם יותר למכור חלק מהרהיטים והחפצים כדי לחסוך בעלויות האחסון? 

אישה אורזת מזוודה

אחסון תכולת דירה ביציאה לרילוקיישן

אפשר להכליל ולומר כי רוב האנשים שיוצאים לרילוקיישן בוחרים לאחסן את תכולת דירתם במחסנים ייעודיים בישראל, ולשלוח למדינת היעד רק חפצים הכרחיים. הסיבה העיקרית לכך היא עלות השילוח הגבוהה הכרוכות בשילוח רהיטים כבדים וגדולים, וכן מהסיבה שרילוקיישן לרוב קצוב לתקופה של שנה-שנתיים ולאחר מכן התכנון הוא לשוב לישראל.

כיום יש בישראל לא מעט חברות המציעות שירותי אחסון לטווח ארוך, כאשר גודלי יחידות האחסון שהן מציעות מגוונים ותלויים בכמות הציוד שיש לאחסן. כמובן שעלויות האחסנה הן נגזרת של גודל היחידה שתבחרו.

השלב הראשון בבחירת יחידת אחסון/מחסן לאחסון תכולת דירה, הוא הערכה של כמות הציוד אותו תרצו לאחסן לטווח ארוך והחישוב נעשה לפי נפח יחידות קוב. חשוב לציין כי עדיף לשכור את שירותיו של מעריך מקצועי עבור נפח התכולה כדי להימנע מעלויות מיותרות. לאחר מכן, אפשר להתקדם לחיפוש הפתרון האידיאלי עבור הציוד שלכם. 

שירותי אחסון לטווח ארוך לרוב כוללים מקום אחסון נקי, מקורה ומסודר, שמירה 24/7 על מתחם האחסון, ביטוח לציוד המאוחסן, וישנן חברות שאף מציעות שירותי אריזה והובלה של החפצים ליחידת האחסון.  

פתרונות אחסון של תכולת דירה

בישראל יש כיום מספר פתרונות אחסון לטווח ארוך:

  • יחידות אחסון – בדרך כלל עבור אחסון תכולת דירה כדאי לבחור ביחידת אחסון בנפח מספר קובים. בישראל קיימות חברות רבות המציעות מתחמי אחסון המחולקים ליחידות אחסון, חלקם ממוקמים בלב ערים מרכזיות ונוחות לגישה. פתרון זה מבטיח את אבטחת הציוד שלכם במתחם מסודר ונגיש. רוב מתחמי האחסון מבטיחים כיום שלל שירותים, בהם: מתחמי אחסון עמידים לכל טמפרטורה ומזג אוויר; שירותי שמירה ואבטחה בכל שעות היממה; גלאי עשן ומערכת לאיתור שריפות; שירותי הדברת מזיקים וניקיון; מקום לפריקה והעמסת הציוד; גישה חופשית לציוד בכל עת; ביטוח מלא על התכולה; וכמובן שירות אישי ללקוח. יחידות אחסון להשכרה מוצעות במידות שונות, בהתאם לנפח התכולה שלכם.
    לגבי עלויות – המחיר הוא נגזרת של שטח האחסון הנבחר, זמן האחסנה ורמת השירותים שחברת האחסנה מציעה ללקוחות. למשל, אחסון תכולת דירה בשטח של 6-12 קוב יעלה בין 190-360 שקל לחודש. לרוב ככל שזמן האחסנה ארוך יותר, המחיר החודשי זול יותר. 
  • מחסנים – השכרת מחסן היא פתרון דומה לשימוש ביחידת אחסון, אך ההבדל פה הוא בגודל האחסון ורמת השירותים והאבטחה המוצעים ללקוחות. מחסן הוא לרוב גדול יותר מאשר יחידת אחסון ומתאים יותר לאחסון סחורה עבור עסקים וחברות. כששוכרים מחסן זה קצת כמו לשכור דירה – מקבלים מפתח למחסן ויד חופשית להתנהלות היומיומית, ללא חברה שמפקחת על המתחם ונותנת שירותים יומיומיים. לגבי עלויות – מחיר השכרת המחסן תלויה כמובן בגודל המחסן שתבחרו (ביחידות של מ”ר) ובמיקום שלו – למשל: השכרת מחסן בגודל 12 מ”ר בתל אביב יעלה כ-650-1,000 שקל לחודש.
  • מכולות – הכוונה כאן הוא לאחסון במכולה פרטית, הממוקמת במתחם פתוח בו ניצבות מכולות נוספות. היתרון בפתרון זה הן העלויות הנמוכות לעומת השכרת יחידת אחסון/מחסן ועצם העובדה שניתן בעת הצורך לשנע את המכולה עם הציוד שלכם (באמצעות משאית או אונייה). אך לצד זה יש גם חסרונות: בד”כ אין אפשרות להתאים את גודל המכולה לנפח הציוד שלכם; מתחמי המכולות לרוב לא מצוידים בציוד לבקרת אקלים ורק בחלק מהם ישנן מצלמות במעגל סגור; ברוב המקרים המכולות יוצבו במתחמים גדולים ודי מרוחקים; בחלק ממתחמי המכולות יש צורך לתאם הגעה מראש כדי לגשת למכולה שלכם. לגבי עלויות – השכרת מכולה לאחסון (הגודל הסטנדרטי הוא בדרך כלל 35 קוב) תעלה כ-700-1,400 שקל לחודש.


אריזה והובלה

אז כיצד אורזים ומובילים את החפצים המיועדים לאחסון לטווח ארוך? לאחר שבחרתם את אפשרות האחסון המתאימה לכם, הגיע זמן האריזה של החפצים. השלבים המומלצים לתהליך:

  • שלב ראשון: מיון החפצים – כיוון שהתשלום עבור האחסון נקבע לפי נפח הציוד המאוחסן, חשוב לצמצם כמה שניתן את התכולה ולבחור רק בחפצים ההכרחיים.
  • שלב שני: אריזה נכונה של החפצים – כיוון שמדובר באריזה לטווח ארוך יש לדאוג לאמצעי הגנה ולאריזה איכותית בקרטונים עבים ועמידים. קחו בחשבון שהקרטונים יערמו אחד מעל השני למשך זמן ארוך. מומלץ לארוז חפצים שבירים בתוספת חומרי בידוד שיפרידו בין פריט לפריט, ובכך לצמצם את הסיכוי לשבירתם. כשמדובר באחסון רהיטים לטווח ארוך, מומלץ לארוז בתוספת חומרי הגנה, כמו סדינים או קרטונים, שימנעו מהרהיטים לצבור אבק. כמו כן, מומלץ להוסיף לאריזות חומרים מונעי עש למניעת נזקים. אם יש לכם ריהוט הדורש פירוק לפני האחסנה, כדאי לרכז את החלקים הקטנים והברגים בצמוד לרהיט המתאים; ואם יש לרהיט מדפים או מגירות חשוב למספר אותם כדי לדעת את הסדר הנכון בעת הרכבתם מחדש. מכשירי חשמל מומלץ לארוז בקרטונים, ניירות או סדינים ולא בניילונים. 
  • שלב שלישי: סידור הארגזים לפי נושאים – מומלץ למספר את הארגזים לפי אזורים בבית (למשל: 1-20 מטבח, 21-40 חדרי שינה וכד’) וכן לפרט על גבי כל ארגז את התכולה שלו. בנוסף, מומלץ לסמן ארגזים המכילים ציוד חשוב שיש סיכוי שתזדקקו לו בתקופת האחסון. את הסימונים על גבי הארגזים כדאי לעשות במקום קבוע, בצד הארגז ובחלק העליון שלו. הקפדה על סדר וארגון במקרה הזה היא קריטית ותבטיח לכם גישה נוחה לכל חפץ שתרצו לאחר סיום האריזה. אפשרות נוספת היא לארגן את כל המידע בקובץ אקסל במחשב, כמו סוג של קטלוג שסייע לכם לאתר את הארגז הנחוץ בעת הצורך.

איך אפשר לדעת שהחפצים והריהוט בטוחים?

כאמור, אפשרות האחסון שבחרתם תקבע גם את רמת האבטחה והשמירה שהחפצים שלכם יקבלו. למשל, כאשר בוחרים חברת אחסנה המציעה יחידות אחסון חשוב לוודא מהם השירותים שהיא מציעה ולשים לב שהם כוללים שירותים כמו ביטוח תכולה, שמירה 24/7, הדברה וניקיון. אם בחרתם לשכור מחסן או מכולה, כדאי לוודא היכן הם נמצאים ולוודא שיש במתחם מצלמות אבטחה.  

שילוח תכולת דירה לחו”ל

אם בכל זאת החלטתם שלא לוותר על החפצים והרהיטים שלכם ואינכם מעוניינים לרכוש הכל מחדש במדינת היעד, ישנה אפשרות לבצע שילוח תכולת דירה אל מדינה אחרת. חשוב לדעת: פעמים רבות, כחלק מחבילת הרילוקיישן, משלם המעסיק על עלות שילוח המטען עבור העובד או לפחות מממן חלק ממנה. 

שליחת תכולת דירה לחו”ל היא תהליך יקר ומורכב ולכן חשוב לבצע אותו בצורה מסודרת ונכונה. השלב הראשון הוא ביצוע בירור לגבי שילוח תכולת דירה למדינת היעד הספציפית: 

  • מהם המסמכים הנדרשים לשם שילוח תכולת דירה?
  • האם יש הגבלות הנוגעות להעברת תכולת דירה?
  • כמה פריטים ניתן לשלוח ללא צורך בתשלום מס?
  • מהו גובה המס עבור פריטים מעבר למקסימום זה?
  • האם יש חפצים הפטורים מתשלום מס?

בתום הבירור תוכלו לקבל מושג לגבי התהליך והעלויות הצפויות לכם. השלב הבא בתהליך הוא חיפוש אחר חברת שילוח בינלאומי אמינה ואחראית שתתאים לצרכים שלכם. בשוק יש לא מעט חברות המתמחות בתחום והמחירים יכולים להשתנות מחברה לחברה, בהתאם לאופי השילוח (דרך הים או דרך האוויר) וכן לפי רמת השירותים שהן מציעות, למשל סיוע באריזת הבית, העברת התכולה מהבית בישראל לנמל ופריקת החפצים ביעד החדש. בעת הבירור הנ”ל כדאי לבדוק מהם לוחות הזמנים שהחברות מציעות, על מנת שניתן יהיה לתכנן את האריזה וכן את המעבר שלכם בסמוך להגעת המטען.

פתרונות שילוח והובלה לחו”ל

להלן פתרונות השילוח וההובלה הקיימים כיום לשילוח בינלאומי של מטען:

הובלה ימית 

הובלה זו כוללת אריזת המטען במכולה והובלת המכולה מנמל בישראל לנמל בארץ היעד. שילוח דרך הים היא הדרך המשתלמת ביותר להעברת תכולת דירה, בעיקר בשל העובדה שמכולה יכולה להכיל כמות גדולה יותר של חפצים, כולל מוצרים בגדלים חריגים. עם זאת, הובלה ימית לרוב גם לוקחת יותר זמן. 

בהובלה ימית ישנן כמה אפשרויות שילוח:

  • FCL (Full Load Container) – מיועדת ללקוחות שיש להם מטען מספיק גדול כדי למלא מכולה שלמה. זו גם האפשרות השכיחה ביותר והמחירים בה נקבעים לפי מספר פרמטרים כמו: גודל המכולה (לרוב מדובר ב-20 או 40 רגל), משקלה, זמינות המכולות בחברת הספנות, הזמן בשנה שבו מתקיימת ההובלה (למשל, לפני תקופות חגים המחירים יקרים יותר) ועוד. מחירים לדוגמה: הובלה ימית למכולה בגודל 20 רגל לאירופה – 700-1,200 דולר, הובלה ימית של מכולה בגודל 20 רגל לארה”ב – 1,500-2,200 דולר. 
  • LCL (Less than Container Load) – אם המטען שלכם אינו גדול מספיק כדי למלא מכולה שלמה תוכלו לבחור ב-LCL. הכוונה היא לשילוח ימי במכולה משותפת הכוללת מטענים של מספר לקוחות שונים (קונסולידציה). השירות כולל אריזת החפצים בארגז עץ המותאם אישית למידות החפצים שלכם, העברת המטען למשלוח הימי שדואג לאיחוד מטענים ממספר לקוחות השותפים במכולה אחת עושה דרכה לאותו נמל יעד. פיצול המטענים מתבצע בעת פריקת המכולה בנמל היעד (מה שמאפשר שחרור מכס נפרד לכל לקוח). היתרון בהובלה מסוג זה הוא לוח זמנים די ברור לגבי מועד הגעת החפצים, אך החיסרון הוא בעלויות נוספות, כמו: תוספת תשלום על איחוד והפרדת המטענים ביעד הסופי ותשלום על ארגזי העץ המשמשים לאריזה. במקרה הזה העלות משתנה מאוד ממקרה למקרה, המחיר נקבע על פי נפח המטען, משקל, מדינת היעד והאם אתם בוחרים לבטח את המטען שלכם. תוכלו לקבל הצעת מחיר באתר של ים יבשה
  • Groupage – אפשרות נוספת של איחוד מטענים המיועדת לשילוח תכולה בעלת נפח שאינו ממלא מכולה שלמה. אפשרות זו היא זולה מ-LCL, אך מתאימה בעיקר ללקוחות שאינם לחוצים בזמנים. השירות במקרה זה ניתן על ידי חברת השילוח בלבד, ללא העברת המטען למשלוח ימי. התהליך כולל את אריזת החפצים שלכם והעברתם לאחסון במחסני חברת השילוח עד אשר מגיעות מספיק הזמנות לאותו היעד. רק כאשר ישנם מספיק ארגזים למילוי מכולה שלמה לאותו יעד, המשלוח יצא לדרכו. החיסרון במקרה הזה הוא ברור – המכולה תצא לדרכה רק כאשר יהיו בחברת השילוח מספיק מטענים. גם כאן המחיר נקבע על פי נפח המטען, משקל, מדינת היעד והאם אתם בוחרים לבטח את המטען שלכם. תוכלו לקבל הצעת מחיר באתר של ים יבשה

הובלה אווירית 

שילוח אווירי הוא שירות יקר יותר, אך מהיר יותר. שיטת שילוח זו מתאימה ללקוחות שיש להם נפח תכולה קטן יחסית, או פריטים יקרי ערך שחשוב שיגיעו במהירות למדינת היעד. תזכרו שעלות השילוח האווירי נקבעת לפי מרחק וכמות, ויש לשקול האם משתלם לכם לבצע הובלה אווירית והאם אינכם יכולים לקנות את הפריטים או להשכיר במדינת היעד. מחירים לדוגמה: הובלה אווירית לאירופה עד 1 קוב – 300-900 דולר, הובלה אווירית לארה”ב עד 1 קוב – 800-1,400 דולר.

מכולות קרגו צבעוניות

קניית והשכרת ריהוט בחו”ל

עבור ישראלים שיוצאים לרילוקיישן וקיבלו החלטה שלא לשלוח את תכולת דירתם למדינת היעד (לרוב בשל שיקולים כלליים וזמן ההמתנה הרב הצפוי למטען להגיע למדינת היעד), עומדות שתי אפשרויות: לרכוש ריהוט חדש או להשכיר ריהוט לתקופת הרילוקיישן. 

ההחלטה אם לקנות ריהוט חדש או להשכיר ריהוט היא מאוד אינדיבידואלית ותלויה בד”כ בתקופת הרילוקיישן וכן בתכולת הדירה שבה עומדים להתגורר במדינת היעד. לעיתים דירות להשכרה מרוהטות חלקית או אפילו באופן מלא, ולכן מדובר בשיקול שיש לקחת בחשבון.

חשוב לדעת: חברות רבות מעניקות לעובדים שיוצאים לרילוקיישן מענק מיוחד של 5,000-20,000 דולר המיועד בעיקר לשם רכישת ריהוט ומוצרי חשמל במדינת היעד.

קניית ריהוט לרילוקיישן

אם הוחלט לרכוש ריהוט חדש למגורים עבור תקופת הרילוקיישן כדאי לנסות ולחסוך בעלויות, בעיקר כשמדובר בשליחות לתקופה של שנים בודדות. כמובן שיש לקחת בחשבון כי בסיום תקופת הרילוקיישן והחזרה לישראל, תצטרכו לקבל החלטה נוספת – האם למכור את הריהוט שרכשתם או לשלוח אותו לישראל (כרוך בהוצאות שילוח מטען). עלויות ריהוט דירה משתנות בהתאם למדינת היעד, ולכן כדאי לעשות סקר שוק לפני שמקבלים החלטה אם לרכוש או להשכיר.

הנה כמה רעיונות לחיסכון בעלויות בעת רכישת ריהוט:

  • אפשר לחפש ריהוט למכירה באתרי יש שנייה באינטרנט או ברשתות החברתיות.
  • ניתן לנסות ולבדוק בקרב הקהילה היהודית באזור או דרך חברים ועמיתים לעבודה לגבי משפחות אחרות שסיימו רילוקיישן ומעוניינות למכור את הריהוט שלהן. 
  • כדאי לחפש אאוטלטים וחנויות עודפים לעיצוב הבית שבהן יש פעמים רבות מבצעים מיוחדים וריהוט מתצוגה במחירים מוזלים.


השכרת ריהוט לרילוקיישן

כשמדובר בתקופת רילוקיישן לתקופה קצרה של שנה-שנתיים, עובדים רבים מעדיפים שלא לרכוש ריהוט, אלא להשכירו. אפשרות זו חוסכת בעלויות רבות ופוטרת את העובד מהצורך להתעסק עם מכירת הריהוט או שליחתו לישראל בסיום תקופת הרילוקיישן.

בשנים האחרונות צצו ברחבי העולם יותר ויותר חברות שמתעסקות בהשכרת ריהוט וציוד לבית. בארה”ב, למשל, ישנן חברות רבות המציעות שירותים שונים של השכרת רהיטים וחבילות השכרה המותאמות לצרכי הלקוחות החל מ-129 דולר לחודש, למשל: https://www.cort.com/, https://www.livefeather.com/, https://www.bfr.com/.   

גם באירופה ישנן לא מעט חברות שמתעסקות בתחום ומציעות שירותים במספר מדינות, כולל שירות מיוחד לאנשים ברילוקיישן, למשל: https://www.in-lease.com/en (פעילה ב-6 מדינות באירופה), https://www.eerelo.com/en (פעילה בעיקר במזרח אירופה), https://www.jmt.de/en_GB (פעילה ב-8 מדינות באירופה).

בחזרה לישראל

סיום תקופת רילוקיישן והחזרה לישראל נחשב בעיני רבים לתהליך קל יותר, כיוון שמדובר בחזרה הביתה, למקום מוכר. עם זאת, חשוב לדעת שלחזרה לארץ ישנם גם צדדים מורכבים ובירוקרטיים, ולכן חשוב לתכנן מראש גם את התהליך חזרה ובכך לחסוך זמן וכסף. בדומה ליציאה לרילוקיישן, גם בחזרה לישראל יש לקחת בחשבון נושאים כמו: מקום מגורים, תכולת הדירה, רישום הילדים למוסדות חינוך, טיפול בענייני מסים מול רשויות המס בישראל ועוד. 

הטיפול בכל הקשור לתכולת הדירה בחזרה לישראל תלוי אם יש ברשותכם חפצים אישיים שאוחסנו בארץ לטווח ארוך בטרם היציאה לרילוקיישן, או אולי יש ברשותכם דווקא ריהוט ומכשירי חשמל שנרכשו בחו”ל ואמורים להגיע לישראל בשילוח ימי/ אווירי. אם מדובר בציוד אישי שמאוחסן בארץ, הרי הטיפול פשוט יותר ורק דורש את שחרורו מהאחסון והובלתו לבית החדש. אם מדובר בציוד שצריך להגיע מחו”ל לישראל ומתעכב לאחר ההגעה חזרה לארץ, אפשר לפתור את הבעיה על ידי השכרת ריהוט לתקופת זמן מוגבלת – גם בישראל ישנן חברות המתמחות בהשכרת ריהוט, למשל:  https://www.jacobtwena.co.il// 

זכויות של תושבים חוזרים – מכס ומיסוי

בישראל קיימות לא מעט הטבות מס עבור תושבים החוזרים להתגורר בישראל. לפני שנפרט מהן ההטבות בכל הקשור לשליחת תכולת דירה, נדגיש מיהו תושב חוזר.

תושב חוזר הוא תושב ישראלי שעבר להתגורר בחו”ל והפסיק להיות תושב ישראל, ולאחר מכן חזר לארץ כדי להתגורר בה וקיבל מעמד של תושב חוזר על ידי המוסד לביטוח לאומי. כדי לקבל מעמד של תושב חוזר על ידי הביטוח לאומי יש למלא טופס בקשה להכרה כתושב חוזר. ניתן למלא את הטופס באופן מקוון, במהלך 30 הימים שלפני החזרה לישראל. לאחר הכרתו כ”תושב חוזר”, יהיה זכאי לקבל הקלות במס וסיוע בתחומים שונים.

אילו חפצי בית ניתן לייבא לישראל ללא תשלום מס?

  • חפצי בית המשמשים דירת מגורים ואינם כוללים ציוד שמותקן באופן קבוע, לדוגמה: רהיטים, מכשירי חשמל, חומרי בנייה ועוד.
  • תושב חוזר יכול לייבא חפצי בית ללא צורך בתשלום מסים, אם מתקיימים התנאים הבאים:
    1. יבוא חפצי הבית נעשה בשני משלוחים בלבד.
    2. המשלוחים מגיעים תוך 9 חודשים מיום החזרה לארץ.
    3. כל משפחה זכאית לייבא את החפצים הבאים: עד 3 מכשירי טלוויזיה, עד 3 מחשבים אישיים, סוג אחד של מכשיר חשמלי, סוג אחד של פריט ריהוט עיקרי

כיצד תושב חוזר יכול לממש את הזכות לייבוא חפצים אישיים?

  • זכות זו ניתנת באופן אוטומטי באמצעות רשומות המכס.
  • אם אחד מהחפצים המוזכרים לא נשלח במשלוח, אלא יובא לישראל בזמן כניסתו של התושב החוזר לישראל, יהיה צורך להצהיר על החפץ במסלול האדום של המכס ולקבל הנחיות נוספות. לחצו כאן למידע נוסף על זכויות תושבים חוזרים

שאלות נפוצות

מה זה עמיל מכס?

עמיל מכס הוא סוכן לענייני מס שמתמחה בכל הקשור לסחר בינלאומי. תפקידו של עמיל המכס הוא לייצג לקוחות פרטיים ובעלי עסקים מול רשויות המס במדינה ולסייע בקיצור התהליכים הבירוקרטיים הקשורים לשילוח בינלאומי: הובלה ימית, הובלה אווירית, ביטוח משלוחים, אחסון במחסנים ועוד. מחירי עמילות מכס למטענים נעים בין 600-900 שקל למטענים בעלות של עד 1,000 דולר, 400-700 שקל למטענים בעלות של מעל 1,000 דולר. 

איך ניתן לעקוב אחרי משלוח לחו”ל? 

ראשית, אנחנו ממליצים לכם לבדוק מול חברת השילוח האם הם מצמידים מעקב למכולה ארגזים אותם אתם שולחים, בין אם זה שילוח אווירי או ימי, וכמובן האם אתם יכולים לקבל גישה למעקב. במידה וחברת השילוח לא שמה מעקב או לא נותנת לכם גישה למעקב, יש היום שלל פתרונות טכנולוגיים כמו אייר טאג, שיוכלו לעזור לכם לאתר את המשלוח בקלות. 

סיימתם לארוז? אל תשכחו לדאוג לביטוח בריאות לרילוקיישן

ביטוח בריאות הוא אחד הדברים שהכי חשוב לדאוג להם טרם היציאה לרילוקיישן. לצערנו, גם במעבר לחו”ל אפשר להיקלע למצבים בריאותיים בהם תזדקקו לכיסוי הטוב ביותר. במקרים כאלה אתם תרצו כיסוי ביטוחי נרחב שגם יאפשר לכם לבחור את הצוות הרפואי הטוב ביותר במדינה בה אתם שוהים. עם הביטוח של דיוידשילד, מעבר לכיסוי הרפואי הנרחב, שירות הלקוחות הזמין 24/7 והאפשרות לבחור בעצמכם ספקים רפואיים, תקבלו כרטיס אשראי* ייעודי שנטען בקלות במקרה הצורך, ללא הגשת תביעות או בירוקרטיה מתישה. כך תהנו מהידיעה שתמיד יש מי שדואג לכם – בחירום ובשגרה. 

 

*חברת דיוידשילד עושה את מירב המאמצים כדי להציג מידע מדויק ועדכני, אולם ייתכנו שגיאות ו/או אי דיוקים. יודגש כי המידע הינו בגדר כלי עזר בלבד ואינו מהווה המלצה כלשהי לצורך קבלת החלטות. האחריות הינה על עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין הפסד/נזק העשויים להיגרם כתוצאה משימוש במידע זה.