אילו מקצועות נדרשים בקפריסין?

יש לא מעט אפשרויות עבודה בקפריסין והן מגוונות מאוד. המקצועות המבוקשים ביותר הם: אח/יות, רואי חשבון, מהנדסים, מפתחי תוכנה, אנשי מכירות, אנשי שירות לקוחות ותמיכה טכנית, רופאי שיניים, ורוקחים. משרות רילוקיישן רבות הן בתחום המכירות, שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית, ורובן ממוקמות בערים לימסול וניקוסיה.

מדוע ישראלים מעוניינים ברילוקיישן לקפריסין?

קפריסין נחשבת לאחד היעדים הפופולריים בקרב ישראלים לרילוקיישן. אחת הסיבות העיקריות היא הקרבה לישראל (כשעה טיסה) ומחירי כרטיסי הטיסה הזולים המאפשרים גישה זמינה ומהירה למשפחה ולחברים בישראל. 

יתרון נוסף במגורים בקפריסין הוא האקלים הים תיכוני שדומה לזה בישראל, עם מזג אוויר שטוף שמש ברוב ימות השנה. יתרונות נוספים עליהם מצביעים ישראלים המתגוררים באי הם החיים השלווים והשקטים, בניגוד לחיים האינטנסיביים בישראל; השפה האנגלית שנחשבת לשפה השנייה המדוברת (השפה הראשונה היא יוונית. עם זאת, בערים המרכזיות – לימסול, ניקוסיה, פאפוס ולרנקה – רוב האנשים דוברים אנגלית); מחירי הנדל”ן הנוחים ביחס למדינות אחרות באירופה, המיסים הנמוכים ותחושת הביטחון אישי הגבוהה (קפריסין נחשבת למדינה בעלת שיעור פשיעה מהנמוכים באירופה). 

רחוב בלימסול

מאיפה מתחילים את המסע לעבודה בקפריסין?

על מנת לעבוד בקפריסין יש צורך בוויזה מתאימה, אך המדינה אינה מקשה על אזרחים זרים המעוניינים להתגורר ולעבוד במדינה – וזו אחת הסיבות שרילוקיישן לקפריסין הוא כל כך מבוקש. במידה ואתם מחזיקים בדרכון אירופאי, אתם יכולים להיכנס לקפריסין לתקופה של 3 חודשים ואף לעבוד בה וכדי להאריך את השהייה עליכם להוציא אישור מיוחד ממשרד ההגירה המקומי. ישראלים שאינם מחזיקים בדרכון אירופאי צריכים למצוא מקום עבודה שיעסיק אותם בקפריסין, ובשונה מרוב המדינות, בקפריסין על המעסיק לדאוג גם להנפיק עבור העובד ויזת עבודה.

חיפוש משרת רילוקיישן בקפריסין יכול להיעשות בכמה דרכים:

דרך אתרי אינטרנט לחיפוש עבודה:

דרך חיפוש בקבוצות פייסבוק של ישראלים בקפריסין:

בעזרת סיוע של מגייסים מקומיים – חלקם ישראלים המתגוררים באי.

בעזרת נטוורקינג ויצירת קשרים עסקיים דרך הרשת, בעיקר דרך לינקדאין.

ניקוסיה - עבודה בקפריסין

כמה מרוויחים בקפריסין?

השכר הממוצע בקפריסין הוא 2,160 אירו לחודש, כאשר טווח השכר נע בין 550 אירו לחודש ל-15,000 אירו לחודש. 

לגבי יוקר המחייה, חשוב לציין כי החיים בקפריסין זולים בכ-30% בהשוואה לישראל, למרות שבאזור הדרומי והמתוייר של האי יוקר המחייה גבוה יותר מאשר באזורי האי האחרים.

מהו שכר המינימום בקפריסין?

שכר המינימום בקפריסין עומד על 870 אירו לחודש, ו-10,440 אירו לשנה. רק כדי לסבר את האוזן, נציין כי בישראל שכר המינימום עומד כל 5,300 שקלים בחודש למשרה מלאה (שהם כ-1,400 אירו).

מהי החשיבות של ביטוח בריאות איכותי בקפריסין?

אחד הנושאים החשובים שיש לדאוג להם כאשר אתם עומדים לפני רילוקיישן, הוא ביטוח בריאות איכותי ומקיף לכל בני המשפחה. 

קפריסין ידועה במערכת בריאות טובה ואיכותית, והחל משנת 2019 כל תושבי המדינה המשלמים ביטוח לאומי זכאים לביטוח רפואי ציבורי (GHS). עם זאת, תושבים רבים, וכך גם ישראלים ברילוקיישן, מעדיפים לרכוש ביטוח בריאות פרטי המאפשר מגוון רחב יותר של רופאים מקצועיים ושירותים רפואיים בסטנדרטים גבוהים, זמינות גבוהה יותר של תורים,

אפשרות לקבל טיפול בבתי חולים פרטיים ותנאי אשפוז ברמה גבוהה, רפואת שיניים, בדיקות רפואיות מתקדמות ומימון תרופות. 

פעמים רבות המעסיק ששולח את העובד לרילוקיישן מממן עבורו גם ביטוח בריאות פרטי, אך יש לשים לב שביטוחים אלה לא תמיד כוללים את כל השירותים הנחוצים לכם וגם לא מכסים את שאר בני המשפחה. לכן, חשוב עוד לפני המעבר מישראל לברר לגבי ביטוח בריאות פרטי לכל המשפחה המבטיח שירותים רפואיים מתקדמים, כולל טיפול בבתי חולים פרטיים עם רופאים דוברי אנגלית ותנאי אשפוז ברמה גבוהה. ביטוח הבריאות של פספורטכארד רילוקיישן מאפשר את כל אלה, ובנוסף נותן למבוטחים גישה למוקד ייעוץ רפואי טלפוני בעברית, הזמין 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. כמו כן, מבוטחיה של פספורטכארד רילוקיישן זכאים לכיסוי הוצאות רפואיות גם בעת ביקורים בישראל.