כאשר מדברים על חלום הרילוקיישן, המטרה העיקרית של רוב האנשים היא למצוא יעד שבו אפשר לשלב פעילות עסקית מוצלחת ולהרוויח כסף טוב, להיחשף לתרבות חדשה וליהנות מחיים נוחים ומרובי אפשרויות. מקסיקו עונה על רוב הקריטריונים ולכן היא נחשבת כיום ליעד אטרקטיבי לרילוקיישן. אז אם שקלתם רילוקיישן למקסיקו יש לא מעט דברים לקחת בחשבון כמו מגורים, מסגרות לילדים, ויזות, ביטוח רפואי וכמובן עבודה.
הכנו לכם את כל מה שצריך לדעת על שוק העבודה המקומי, ההזדמנויות העסקיות העומדות בפניכם וגובה השכר אל מול יוקר המחייה.

רחוב מרכזי במקסיקו סיטי- אנשים הולכים

אילו מקצועות נדרשים במקסיקו?

אפשרויות התעסוקה במקסיקו הן מגוונות ופונות לקהלי יעד שונים: ממשרות לצעירים בתחומי אבטחה בקהילה היהודית, עבודת מכירות בעגלות בקניונים, עבודות בתחום התיירות ומשרות בתחום החינוך והחקלאות, ועד משרות מקצועיות ובכירות בתחומי הנדסה, אלקטרוניקה, תקשורת, כספים, ניהול והייטק. 

מדוע ישראלים מעוניינים ברילוקיישן למקסיקו?

אחת הסיבות העיקריות לפופולריות של מקסיקו כיעד לרילוקיישן היא מצד אחד יוקר המחייה הנמוך ומצד שני רמת החיים הגבוהה אליה ניתן להגיע. יתרונות נוספים עליהם מצביעים ישראלים המתגוררים במקסיקו הם האוכלוסייה המקומית הנעימה והידידותית, מחירי הנדל”ן הנוחים, שפת המקום – ספרדית – הנחשבת לשפה שניתן לרכוש בקלות; וכמובן הטבע המרהיב, חופי הים המדהימים, הכפרים הפסטורליים ואינספור האפשרויות לטיולים בשעות הפנאי. 

מאיפה מתחילים את המסע לעבודה במקסיקו?

על מנת לעבוד במקסיקו באופן חוקי עליכם לדאוג קודם כל לאשרת עבודה מתאימה המונפקת על ידי המכון הלאומי להגירה במקסיקו. אם אתם עומדים לעסוק בתחום מקצועי הנחשב לתחום נדרש ומבוקש במקסיקו (כזה שיש בו מחסור בעובדים), יש לכם סיכוי גבוה יותר לקבל אשרת עבודה.

השלב הראשון בהוצאת אשרת העבודה היא מציאת מעסיק מקומי או בינלאומי שיעסיק אתכם. בהמשך יידרש המעסיק העתידי לשלוח למכון הלאומי להגירה בקשה לקבלת אשרת עבודה עבורכם, ולצרף אליה מספר מסמכים רלוונטיים ואסמכתאות המעידות על הניסיון התעסוקתי שלכם, ההשכלה, הוכחה כי אתם מסוגלים לממן את עצמכם וכמובן דרכון בתוקף ותמונה שלכם. כמו כן, על המעסיק להוכיח לרשויות ההגירה כי עבודתכם נחוצה לעסק שלו.

הליך קבלת האשרה נמשך בדרך כלל מספר חודשים, ולכן יש לדאוג לו מבעוד מועד.

חיפוש משרת רילוקיישן במקסיקו יכול להיעשות בכמה דרכים:

כמה מרוויחים במקסיקו?

השכר הממוצע במקסיקו הוא כ-32,600 פזו מקסיקני לחודש, השווה ערך לכ-1,606 דולר.

טווח השכר החודשי הממוצע נע בין 8,400 פזו מקסיקני (הממוצע הנמוך ביותר) ל-148,000 פזו מקסיקני (הממוצע הגבוה ביותר).

עם זאת, חשוב לציין כי רמות השכר כאן מתייחסות בעיקר לאוכלוסייה המקומית, בעוד רוב העובדים הנשלחים לרילוקיישן במקסיקו מרוויחים שכר גבוה מהטווח המוצג כאן. כמו כן, בשל עלויות המחייה הנמוכות הם יכולים ליהנות מרמת חיים גבוהה (כולל מגורים בבניין מפואר עם שמירה 24/7, חדר כושר ובריכה ועוזרת בית צמודה) ואפילו לחסוך כסף מדי חודש. בנוסף, יש לציין כי מעסיקים רבים ממנים עבור עובדיהם ברילוקיישן הוצאות כמו מסגרות חינוכיות ומגורים.

מהו שכר המינימום במקסיקו?

שכר המינימום במקסיקו עומד בשנת 2022 על 172.87 פסו מקסיקני לשעה (כ-8.06 דולרים).

מהי החשיבות של ביטוח בריאות איכותי במקסיקו?

אחד הנושאים החשובים שיש לדאוג להם כאשר אתם עומדים לפני רילוקיישן, הוא ביטוח בריאות איכותי ומקיף לכל בני המשפחה – על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במדינה כמו מקסיקו.

עם כל היתרונות הרבים של מקסיקו כיעד לרילוקיישן, יש לה גם חסרון עיקרי והוא רמת הביטחון האישי שעלולה להיות נמוכה באזורים מסוימים במדינה (בעיקר באזורים הסמוכים לגבולות המדינה ונשלטים על ידי כנופיות פשע מקומיות). הערים הגדולות, כמו מקסיקו סיטי, אמנם נחשבות בטוחות יותר, אבל בכל הקשור לביטוח בריאות חשוב מאוד לדאוג מראש לכיסוי רפואי מלא ואיכותי.

כיום, רוב אזרחי מקסיקו נהנים מביטוח רפואי ציבורי ומערכת בריאות זמינה ובעלת שירותים לא רעים. עם זאת, יש במקסיקו מגוון שירותי בריאות פרטיים (רופאים ומוסדות שונים) הזמינים בעיקר לאוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי גבוה. מערכת הבריאות הפרטית מאפשרת קיצור זמני המתנה לתורים, שירות מקצועי ואישי, ציוד רפואי מתקדם ותרופות איכותיות יותר. 

עובדים רבים הנשלחים לרילוקשיין נהנים ממימון ביטוח בריאות פרטי על ידי המעסיק, אבל חשוב לשים לב כי לעיתים הביטוחים האלו אינם כוללים את שאר בני המשפחה. לכן, חשוב לדאוג מבעוד מועד לביטוח בריאות פרטי איכותי לכל בני המשפחה, המאפשר מגוון רחב של רופאים מקצועיים ושירותים רפואיים בסטנדרטים גבוהים, זמינות גבוהה של תורים, אפשרות לקבל טיפול בבתי חולים פרטיים, רפואת שיניים, בדיקות רפואיות מתקדמות ומימון תרופות. 

ביטוח הבריאות של פספורטכארד רילוקיישן כולל את כל ההטבות הללו, ובנוסף מאפשר למבוטחים גישה למוקד ייעוץ רפואי טלפוני בעברית הזמין 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. כמו כן, מבוטחיה של פספורטכארד רילוקיישן זכאים לכיסוי הוצאות רפואיות גם בעת ביקורי מולדת בישראל.

אם אתם מתכננים את המעבר שלכם למקסיקו, חשוב שתזכרו לבדוק לפני המעבר את מקום המגורים שלכם, בתי הספר, מקומות עבודה וכמובן ביטוח בריאות. מוזמנים לקרוא עוד במדריך המלא לרילוקיישן במקסיקו