אילו מקצועות נדרשים בהונג קונג?

הונג קונג נחשבת לאחד המרכזים הפיננסים הבולטים בעולם, עם תעשיית בנקאות ענפה וכלכלה המבוססת בעיקר על סחר בינלאומי. החוסר המשמעותי ביותר כאן הוא לאנשי מקצוע מיומנים בתחום החשבונאות והפיננסים, למשל רואי חשבון, מנהלי לקוחות עסקיים, אנליסטיים עסקיים ומנתחי נתונים. ולכן, קל לזרים למצוא עבודה בהונג קונג בתחומים אלה, כשליחים של חברות גלובליות גדולות. 

גם תעשיית ההייטק בהונג קונג נחשבת לאחת הזירות המרכזיות של תעסוקת מהגרים, ומשרות רילוקיישן רבות כאן הן של מתכנתים, מפתחים, מדעני נתונים, אנשי מערכות מידע ומומחים לאבטחת מידע וסייבר. תחום  נדרש מאוד בתעשיית ההייטק בהונג קונג הוא הפינטק (Fintech), שמשלב בין עולם הפיננסים לטכנולוגיה.

בהונג קונג אפשר למצוא נציגויות של חברות גדולות מעולם המכירות, השיווק והפיתוח העסקי ובנוסף היא משמשת כבסיס לצוותי תמיכה טכנית של חברות גדולות.

משרות נוספות שנדרשות בשוק המקומי הן מומחי חדשנות וטכנולוגיה, מומחים לטיפול בפסולת, אנשי מקצוע מיומנים בתחום של ניהול נכסים, אקטוארים, מקצוענים בתחומי ביטוח ימי, מהנדסים ימיים, אדריכלים ימיים, מפקחי ספינות, אנשי מקצוע ליישוב סכסוכים ועורכי דין עסקיים בעלי ניסיון גלובלי.

נמל הונג קונג

מדוע ישראלים רבים מבצעים רילוקיישן להונג קונג?

הונג קונג נחשבת ליעד מאוד נחשק ואטרקטיבי בקרב ישראלים המעוניינים ברילוקיישן מכמה סיבות עיקריות: מבחינה מקצועית, עבודת רילוקיישן בהונג קונג יכולה לפתוח לעובד לא מעט הזדמנויות עסקיות ומקצועיות לעתיד ואפשרות להשתלב בעסקים המקומיים. סיבה נוספת לאטרקטיביות של הונג קונג כיעד לרילוקיישן הן המשכורות הנחשבות גבוהות ושיעורי המס הנמוכים (אך אסור לשכוח את עלויות שכר הדירה הגבוהות!). מעבר לכך, איכות החיים בהונג קונג נחשבת לגבוהה מאוד, והחיים בה מאפשרים חוויה חד פעמית ושונה לכל בני המשפחה. עוד יתרון במגורים בהונג קונג הוא האפשרות ליהנות בחופשות ובשעות הפנאי מטיולים ביעדים אטרקטיביים באסיה כמו סין, יפן, פיליפינים והאיים השונים, וכן באוסטרליה וניו זילנד.

מאיפה מתחילים את המסע לעבודה בהונג קונג?

אם אתם מעוניינים לבצע רילוקשיין להונג קונג תדרשו קודם למצוא מעסיק (מקומי או גלובלי) שידאג לכם לויזת עבודה וישלח אתכם מטעמו. אנשי מקצוע מיומנים, בעלי ניסיון והשכלה רלוונטית בתחומים הנדרשים בהונג קונג (ראו למעלה), הם בעלי סיכוי גבוה יותר לקבל הצעת עבודה אטרקטיבית ומשתלמת.

אפשר לחפש משרות רילוקיישן דרך אתרי אינטרנט רלוונטים:


או דרך רשתות חברתיות (לינקדאין, פייסבוק) וכמובן לנסות ליצור קשר עם חברות גיוס ו”ציידי ראשים” העוסקים בתחום שלכם ולנסות לקבוע ראיון עבודה. 

דרך נוספת שיכולה אולי לשפר את סיכוייכם לקבל הצעת עבודה בהונג קונג היא לשלוט בשפה הקנטונזית. אמנם אנגלית היא שפה מדוברת בהונג קונג, אבל שליטה בשפה המקומית תפתח בפניכם יותר הזדמנויות לעבוד מול חברות מקומיות.

עבודה בהונג קונג

כמה מרוויחים בהונג קונג?

נכון לשנת 2021, השכר החציוני בהונג קונג הוא 36,600 דולר הונג קונגי (כ-4,700 דולר אמריקאי), כאשר טווח השכר נע בין 9,260 ל-163,00 דולר הונג קונגי. השכר הממוצע הוא 19,100 דולר הונג קונגי לגברים, ו-14,700 לנשים.

מהו שכר המינימום בהונג קונג?

על פי נתוני לשכת העבודה של הונג קונג, נכון לינואר 2021, שכר המינימום הוא 37.5 דולר הונג קונגי לשעה (כ-4.85 דולר אמריקאי). כיוון ששבוע העבודה הממוצע בהונג קונג עומד על 44 שעות, שכר המינימום הוא כ-4,725 דולר הונג קונגי לחודש.

הנוף של הונג קונג

החשיבות של ביטוח בריאות איכותי בהונג קונג

ביטוח בריאות איכותי ומקיף הוא אחד הנושאים החשובים שאסור להקל בהם ראש כאשר אתם עומדים לפני מעבר, על אחת כמה וכמה אם מדובר ברילוקיישן עם המשפחה. מעסיקים רבים דואגים לעובדיהם ברילוקיישן לביטוח בריאות פרטי, אך יש לשים לב שביטוחים אלה לא תמיד כוללים את כל השירותים הנחוצים לכם. 

חשוב לזכור שבבואכם לבצע ביטוח בריאות רפואי בהונג קונג, שלא מדברים בה אנגלית בכל מקום, זו בהחלט סיבה מספיק טובה לדאוג לשירותי בריאות איכותיים, עם צוות דובר אנגלית שיתן מענה הולם בעת הצורך.

בהונג קונג ישנה מערכת בריאות ציבורית מסובסדת שמעניקה שירותים לאזרחי המדינה, בדומה לזו שבישראל, אך גם היא סובלת מחסרונות כמו בישראל – בעיקר מחוסר זמינות של רופאים מקצועיים והמתנה ארוכה לתורים.

במקביל, פועלת מערכת בריאות פרטית הכוללת בתי חולים פרטיים ומרכזים רפואיים מתקדמים, אך יש לקחת בחשבון שחברות הביטוח הפרטיות גובות עלויות גבוהות מאוד.

לאור האמור לעיל, רוב הישראלים ברילוקיישן אינם מסתפקים בשירותי הבריאות הציבוריים ומעדיפים לכסות את עצמם בביטוח פרטי שיבטיח להם שירותים רפואיים מקצועיים בסטנדרטים גבוהים, אפשרות לקבל טיפול בבתי חולים פרטיים עם רופאים דוברי אנגלית ותנאי אשפוז ברמה גבוהה. ביטוח בריאות לרילוקיישן של פספורטכארד מאפשר את כל אלה, ובנוסף נותן למבוטחים גישה למוקד ייעוץ רפואי טלפוני בעברית, הזמין 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. כמו כן, מבוטחיה של פספורטכארד רילוקיישן זכאים לכיסוי הוצאות רפואיות גם בעת ביקורים בישראל.