העיר ניו יורק היא יעד המבוקש לרילוקיישן. עם אוכלוסייה של כמעט 9 מיליון אנשים, היא מציעה חוויה קוסמופוליטית ומגוון אינסופי של אטרקציות תרבותיות. שוק התעסוקה בעיר צומח ללא הפסקה, ומציע הזדמנויות גדולות למי שמוכן לעבוד קשה. במאמר הבא ריכזנו עבורכם באופן מסודר את המידע הקריטי שצריך לפני שמזמינים כרטיס בכיוון אחד לתפוח הגדול.

ויזות בניו יורק

ככלל, קבלת ויזת עבודה לארה”ב היא תהליך בירוקרטי מעיק – אך אפשרי. הרשויות האמריקאיות חוששות מאנשים שמגיעים למדינה כדי להשתקע, ומנסים לוודא שאתם אכן מתכוונים לחזור לישראל בסיום תקופת השהות. המצב הוא מעט קל יותר אם אתם מחזיקים בדרכון אירופאי.

  • ישראלים בעלי דרכון אירופאי: יש לעבור ראיון אישי בהגשת בקשה לויזה ארוכת טווח. אם מדובר בויזת עבודה לטווח קצר (חודשיים-שלושה), אין צורך בראיון אישי.
  • ישראלים שאינם בעלי דרכון אירופאי: יש לעבור ראיון אישי טרם קבלת הויזה, בין אם היא ארוכה או קצרה. 

ויזת עבודה בניו יורק

קיימים סוגים שונים של ויזות עבודה. חלקן מיועדות למחזיקים במקצועות מבוקשים או בכישורים מיוחדים, וחלקן מיועדות לעובדים בלתי מיומנים. ברוב המקרים המעסיק יעזור לכם להשיג את הויזה. לכן ייתכן שתהיו “נעולים” אצלו ולא תוכלו לעבור למעסיק אחר. 

ויזות מסוג H, L, O, P

מיועדות לעובדי חברות ברילוקיישן, בעלי כישורים מיוחדים, מדענים, אנשי עסקים, ספורטאים מקצועיים וכו’. 

ויזת עבודה H2B

סוג הויזה המתאים ביותר לצעירים או חסרי ניסיון מקצועי, שמחפשים את החוויה של עבודה בארה”ב. הויזה מוגבלת לרוב ל-3 שנים. ניתן לקבל אותה דרך הזמנה של המעסיק, או אם אתם מבקשים להתמחות במקצוע מסויים. בכל מקרה, עדיף לקבל סיוע מקצועי בתהליך. 

גרין קארד

גרין קארד מקנה לבני-המזל שמחזיקים בו תושבות קבע בארה”ב כולה, כולל כל הזכויות: עבודה, תנאים סוציאליים, אפשרות ללמוד וכו’. את הגרין קארד ניתן לקבל על ידי השתתפות בהגרלה של הממשל האמריקאי, אבל כמו בכל הגרלה – יש הרבה משתתפים, ומעט זוכים.

ויזת סטודנט בניו יורק

ויזת סטודנט מיועדת למי שכבר התקבל לאחד מהמכללות או המוסדות הרשמיים במדינה. הויזה מאפשרת לימודים סדירים ועבודה בהיקף מצומצם. עם זאת, תצטרכו להוכיח שאתם יכולים לכלכל את עצמכם במהלך השהות. תוכלו להיכנס למדינה עד 30 יום לפני תחילת הלימודים.

כיצד מוציאים ויזת סטודנט?

  • ממלאים טופס בקשה לוויזה DS-160 באתר השגרירות האמריקאית ולהדפיס את האישור שיתקבל בסוף. 
  • משלמים אגרה באתר השגרירות או בדואר.
  • קובעים ראיון אישי בשגרירות. 
  • ביום הראיון, מביאים את האישור המודפס ותמונת פספורט שצולמה על פי ההנחיות שמופיעות באתר השגרירות.

עבודה בניו יורק

להשיג אישור עבודה בניו יורק יכול להיות דבר מורכב, אבל לאחר שעשיתם זאת – השמיים הם הגבול. השוק הניו יורקי מבוסס על עובדים מכל רחבי העולם, והעיר מלאה בהזדמנויות למי שמוכן להשקיע. למרות שקל יותר להגר כאשר כבר יש לכם מקצוע ביד, יש כמה משרות שפתוחות גם לצעירים – טיפול בילדים, מכירות, ועוד. מומלץ לחפש עבודה דרך האינטרנט לפני שמגיעים.

  • שכר מינימום בניו יורק: שכר המינימום עומד על 15 דולר לשעה, וצפוי לעלות ל-16 דולר לשעה בתחילת 2024
  • מספר מהגרים בניו יורק: 4.4 מיליון (22 אחוז מכלל האוכלוסייה)
  • המדיניות הנהוגה בניו יורק כלפי מהגרים: ניו יורק הפעילה בשנים האחרונות תוכניות שונות המיועדות להגן על זכויותיהם של עובדים ממדינות זרות.

מקצועות נדרשים בניו יורק

  • אחיות: ענף הרפואה הוא אחד המבוקשים ביותר בניו יורק כיום. יש דרישה גבוהה במיוחד לאחיות ואחים רפואיים, אך גם לעובדי מעטפת מסוגים נוספים.
  • עובדי לוגיסטיקה ותחבורה: ממנהלי מחסנים ועד לנהגים, בתעשייה הניו יורקית יש הרבה לוגיסטיקה שצריך לתפעל – מה שיוצר הזדמנויות עבודה וקידום.
  • הנהלת חשבונות: לענף הפיננסים ולהנהלת חשבונות בפרט יש דרישה גבוהה ביותר בארה”ב כולה, זאת בגלל ריבוי של חברות ותאגידים.

איך למצוא עבודה בניו יורק?

  • חשפו באתרים ייעודיים – יש מגוון אתרים שדרכם אפשר למצוא עבודה בניו יורק, כמו אתר אינדיד הבינלאומי או אתר גלאסדור האמריקאי. תוכלו לבדוק גם את הסוכנות היהודית שמציעה משרות לישראלים הכוללות רילוקיישן. בנוסף, מומלץ לחפש עבודה דרך הלינקדיאין, כמובן שתוודאו לפני שיש לכם פרופיל מסודר ועדכני, השימוש בלינקדיאין בארה”ב בכלל ובניו יורק בפרט נרחב מאוד. 
  • מקצועות מבוקשים – ישנם לא מעט מקצועות מבוקשים בארה”ב אליהם אתם יכולים להגיע עם או בלי הכשרה, שכן יש אליהם ביקוש עצום בשוק: מקצועות הרפואה והסיעוד, מנהלי מערכות מחשב, מהנדסים, נהגי משאיות, מנהלי רכש ונציגי מכירות (בהנחה שאתם דוברי אנגלית). 
  • ודאו שיש לכם את כל המסמכים הדרושים – כדי לעבוד אתם חייבים להחזיק בויזה מתאימה, אחרת אתם מסתכנים בחותמת שחורה בדרכון, שתמנע מכם להיכנס לארה”ב בעתיד.
  • כתבו קורות חיים רציניים באנגלית – הם צריכים לייצג את הניסיון שלכם (גם אם הוא מועט). זו גם הזדמנות טובה לשפשף את כישורי השפה.
  • תפעילו קשרים – נסו לחשוב על חברים ומכרים שיש להם קשר לניו יורק, ויוכלו לתת לכם קצה חוט בחיפוש העבודה.

ביטוח רפואי בניו יורק

מערכת הבריאות האמריקאית שונה בתכלית מרוב מדינות העולם ובמיוחד ממערכת הבריאות הישראלית. בעוד שבישראל, תושבים זכאים לקבל שירותים רפואיים תחת חוק ביטוח הבריאות הממלכתי, מערכת הבריאות האמריקאית היא פרטית ביסודה. המשמעות היא שטיפולים רפואיים יקרים מאוד, והגישה לספקים ראויים עם זמינות מקובלת – מתאפשרת בתנאי שקיים ברשותך ביטוח רפואי מתאים.  

בניו יורק יש מגוון סוגי ספקים אשר מציעים שירותים רפואיים – חלקם ממשלתיים וחלקם פרטיים. ברבים מהמקרים, מהגרים יהיו חייבים על פי חוק להחזיק בפוליסת ביטוח כלשהי (תלוי במעמד האישי מול רשויות ההגירה). חשוב לדעת שמחירי שירותי הבריאות יכולים להרקיע שחקים, אפילו כשמדובר בדברים שגרתיים. לכן מומלץ לרכוש פוליסה מקיפה, שגם תאפשר לכם לבחור רופא מטפל לפי שיקול דעתכם האישי. 

הביטוח של דיוידשילד יעניק לכם שירות מקיף, הכולל כיסוי ביטוחי נרחב, שירות לקוחות זמין בעברית ואנגלית 24/7 למידע נוסף לחצו כאן.

החיים בניו יורק

בתפוח הגדול תוכלו ליהנות מחיים קלילים, נוחים ומגוונים. מדובר באחת הערים הגדולות והאהובות בכל הזמנים, ויש בה השפעות תרבותיות מכל רחבי העולם. ניו יורק עשירה בהיסטוריה ומוסדות חינוך, ומסביב לה יש אתרי טבע מרהיבים במרחק נסיעה קצרה. 

מיסוי ועלויות מחייה בניו יורק

עלויות המחיה בניו יורק הן יקרות יחסית לשאר ארה”ב. שכר הדירה גבוה, וכך גם ההוצאות הנלוות. עם זאת, יש הרבה הזדמנויות תעסוקתיות ושיעור המס אינו גדול, בעיקר עבור מי שבא מישראל – בין 4-11 אחוזים בהתאם לשכר שתקבלו. 

פתיחת חשבון בנק בניו יורק

פתיחת חשבון יכולה להיעשות באינטרנט או בסניף הבנק הרלוונטי. תצטרכו להצטייד בכל המסמכים הנדרשים, כולל הוכחת הכתובת וכן ויזת השהות שלכם.

תחבורה ציבורית בניו יורק

תושבי ניו יורק נהנים ממערכת תחבורה ציבורית מצויינת, בעיקר הודות לסאבוויי – רשת הרכבות התחתיות שמגיעה כמעט לכל פינה בעיר. בנוסף, יש גם מערכת יעילה של אוטובוסים ורכבות עיליות. התחבורה הציבורית פועלת 24/7.

התרבות בניו יורק

ניו יורק מציעה לתושבים כמות בלתי מוגבלת של אירועים ומוסדות תרבות: המופעים של ברודווי, המוזיאונים הגדולים, הפארקים ואפילו הטבע המרהיב שמקיף את העיר. בנוסף, העיר מהווה “כור היתוך” של מהגרים ממקומות שונים בעולם. תוכלו לדלג בין ערב מוזיקה אפריקאית, לקונצרט פילהרמוני, לארוחת צהריים של חומוס ופלאפל. מצויין למי שאוהב לשמור את כל האפשרויות פתוחות. 

מזג האוויר בניו יורק

העונות בניו יורק מביאות איתן שינויים גדולים: בחורף תטיילו בין שמיכות של שלג לבן, ובקיץ תלבשו בגדים קצרים (אולי אפילו תזיעו קצת). עונות המעבר הן הנעימות ביותר, עם טמפרטורות מאוזנות, שלכת בחורף ופריחה באביב. 

יתרונות וחסרונות בניו יורק למהגרים

מהגרים בניו יורק נהנים מיתרונות רבים: שפה מוכרת (אנגלית), מוסדות חינוך בינלאומיים, שפע של הזדמנויות תעסוקתיות ואווירה אורבנית מלאת חיים. החסרונות הם הקושי להשיג ויזת עבודה (עבור מי שלא מחזיק במקצוע נדרש או הוזמן על ידי המעסיק), יוקר המחיה הגבוה והמרחק הגדול מישראל. 

ישראלים בניו יורק

בניו יורק יש הרבה ישראלים, וכנראה שלא יחסרו לכם הזדמנויות לדבר עברית. השכונות הפופולריות ביותר הן ברוקלין וקווינס, אבל כנראה שגם אם תבחרו להתגורר במקום אחר, לא תהיו לבד.

מערכת החינוך בניו יורק

  • איכות מערכת החינוך בניו יורק: ניתן למצוא בתי ספר פרטיים באיכות גבוהה מאוד. גם בתי הספר הציבוריים מדורגים במקומות גבוהים במדדים האמריקאיים, אם כי הכיתות גדולות יותר.
  • השפה שלומדים בה בניו יורק: השפה הראשית היא כמובן אנגלית. לומדים ספרדית או צרפתית כשפה שניה.
  • מסגרות חינוך בינלאומיות בניו יורק: יש הרבה מסגרות חינוך בינלאומיות. המפורסמת שבהן היא בית הספר של האו”ם, שמיועד לילדים מגיל הגן ועד התיכון.
  • מסגרות חינוך יהודיות בניו יורק: תוכלו למצוא מגוון של ישיבות דתיות ומוסדות חינוך יהודיים לכל הגילים. לדוגמה, בית ספר S.A.R שמציע חינוך אורתודוקסי-מודרני.
  • כמה זמן מראש צריך לחפש מקום במסגרות החינוכיות בניו יורק: מומלץ לקחת כמה שיותר זמן כדי לא להיות בלחץ – לפחות כמה חודשים, ואפילו שנה מראש.
  • עלויות ההרשמה למסגרות החינוכיות בניו יורק: העלות משתנה מאוד. היא יכולה להיות נמוכה בבתי ספר ציבוריים, או להאמיר לעשרות אלפי דולרים במוסדות הפרטיים.
  • כיצד להירשם למסגרות החינוכיות בניו יורק: יש לעיין בתנאי ההרשמה באתר המוסד, ליצור קשר באמצעות הטלפון או המייל ולמלא את טפסי ההרשמה שיישלחו אליכם. 
NEW YORK CITY – AUGUST 22: Times Square featured with Broadway Theaters and animated LED signs is a symbol of New York City and the United States, August 22, 2012 in Manhattan, New York City.