רילוקיישן הוא תהליך ארוך שדורש הכנה: מגורים, עבודה, מסגרות לילדים, לימודי שפה ועוד.
בין כל ההכנות תמיד יהיו את הנושאים שידחו לרגע האחרון כי לא הגענו אליהם או כי בכלל לא חשבנו עליהם.. בכתבה הבאה נתייחס לשלושה נושאים שבארץ נראים מובנים מאליהם, אבל ברילוקיישן – מומלץ לדאוג להם מראש. 

ביטוח בריאות 

ביטוח בריאות הוא אחד הדברים החשובים שיש לדאוג להם כשיוצאים לרילוקיישן.
אנחנו כישראלים מורגלים לכך שגם אם אין לנו ביטוח בריאות פרטי, אנחנו מכוסים על ידי חוק בריאות ממלכתי וזכאים לקבל שירותי קופת חולים. ברוב המדינות בעולם, לא קיימת “קופת חולים” ויש לדאוג לביטוח בריאות פרטי שמחליף את השירותים הרפואיים השוטפים הללו.
גם במדינות בהן ניתנים שירותי רפואה מקומיים, לרב הזכאות תלויה בסוג התושבות שלכם, בויזה או לכל הפחות בתקופת המתנה מסויימת. בנוסף, בחו”ל מדינות רבות מעניקות כיסוי חלקי בלבד, כך שהביטוח הבסיסי לא תמיד יגן עליכם. עלויות של טיפולים בחו”ל עלולות להרקיע שחקים (בארה”ב, לדוגמה, ביקור פשוט אצל רופא משפחה עלול לעלות 700 שקלים וצפונה).

הפתרון הוא ביטוח בריאות פרטי שתקף בכל העולם, ויעניק לכם את כל היתרונות שאתם מכירים מהארץ, בתוספת שירות בעברית וזמינות מלאה 24/7.

ביטוח חיים

עבור מי שעושה רילוקיישן עם המשפחה, או לחילופין משאיר בארץ הורים מבוגרים, ביטוח חיים הוא היבט משמעותי במיוחד. נכון, זה לא נושא שאנחנו אוהבים לחשוב עליו – אבל זוהי הדרך היחידה לדאוג ליקרים לנו גם כשקורה הנורא מכל. 

במקרה של פטירה בישראל, המשפחה מוקפת בידידים וקרובים שיכולים לסייע ולתמוך. לעומת זאת, במקרה של פטירה ברילוקיישן ייתכן ורשת הביטחון שלנו תהיה קטנה יותר ותכלול פחות תמיכה מהסביבה. נוסף על כך, יכולות להיות הוצאות נלוות כמו קבורה, הטסת קרובי משפחה אלינו או הטסת גופה לצורך קבורה בישראל אם זהו רצון המשפחה. בנוסף, אם הנפטר היה גם הגורם המפרנס, המשפחה תצטרך את הסיוע הכלכלי לפחות בטווח הקצר.  עלויות של פטירה ברילוקיישן הן דבר שאנחנו לרוב לא לוקחים בחשבון, אך חשוב לדעת שהן יכולות להיות גבוהות מאוד ולהגיע לעשרות אלפי שקלים.

פספורטכארד רילוקיישן מציעה פוליסת ביטוח חיים ייחודית לרילוקיישןביטוח החיים נועד לספק ביטחון ושקט כלכלי, אשר יאפשר לבני המשפחה את היכולת לקבל החלטות להמשך בצורה שקולה גם בעת אירוע פטירה ברילוקיישן.  

העברת כספים לחול  ופתיחת חשבון בנק

בארץ, פתיחת חשבון בנק היא לא עניין גדול. אנחנו מבינים את השפה, יש לנו כתובת קבועה, ועבור רוב האנשים מדובר בהליך בירוקרטי פשוט וקל. אנחנו כבר מכירים את הבנקים השונים, ויכולים אפילו להתמקח על גובה העמלות ותנאי החשבון. אבל, ברילוקיישן הדברים יכולים  להיות מעט מסובכים.

רוב המדינות ידרשו מכם כתובת מקומית לפני שתוכלו לפתוח חשבון בנק, וגם לאחר מכן תאלצו להתמודד עם ההליך של העברת הכספים שלכם לחו”ל – דבר שעלול לדרוש הרבה ניירת וגם לעלות לא מעט כסף, בעיקר בתקופות בהן ערכו של השקל נמוך.

המסקנה: יש לבצע הכנה מוקדמת של אופן ההתנהלות הבנקאית שלכם. בדקו לעומק מהן האופציות הזמינות במדינת היעד (פתיחת חשבון מקומי, שימוש בחשבון הישראלי, בנקאות אונליין וכו’), תוך התחשבות בצרכים הכלכליים שלכם. מומלץ לקבל החלטה אחרי התייעצות עם גורמים מומחים, או לפחות עם אנשים שכבר עשו את התהליך לפניכם.